הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, נשא הבוקר (חמישי) דברים בכנס של המכון למדיניות ואסטרטגיה של הבינתחומי הרצליה, ומתח ביקורת על התנהלות הממשלה במאבק בקורונה.

גדי איזנקוט נגד מדיניות הממשלה. צילום: באדיבות המכון למדיניות ואסטרטגיה בבינתחומי הרצליה

״האירוע הוא לא איום בריאותי, אלא מגיפה שנוגעת בכלל מרכיבי הביטחון הלאומי של ישראל. יש הבוקר 4,000 נדבקים, זה מעיד על כישלון נחרץ בטיפול והיעדר אסטרטגיה. יש משבר עמוק שצריך להתעשת ממנו, ולטפל בו בצורה יותר מקצועית״, אמר איזנקוט.

״כשנותנים הנחיות לסגר וריחוק חברתי, והציבור מאבד אמון - זו הפגיעה הגדולה ביותר. זה שילוב של היעדר אסטרטגיה, מסרים ברורים ומנהיגות שמעוררת השראה בשעה קשה. צריך לומר לציבור את האמת. תפקידה של הנהגה הוא לספק תקווה וחזון״, הוסיף.

איזנקוט התייחס גם למצב הביטחוני, והתבטא בנוגע לנושא הפלסטיני: ״הזירה הפלסטינית לא תיעלם. נכון לקדם ברצועת עזה הסדרה ארוכת טווח, ביחד עם ההבנה שחמאס הוא אויב מר שצריך להביסו. ביו״ש, צריך לחזור ולדבר כדי להגיע להסדר ביניים ובניית יחסים טובים יותר - מתוך הבנה שזו אינטרס ישראלי מובהק. אצל הפלסטינים יש דעה של מדינה אחת, וזה מסוכן״.

״צריך לראות איך מציאות משתנה במזרח התיכון, וידיד הופך להיות אויב מר. שמירת היתרון האיכותי שלנו היא מרכיב קריטי. העמדה של מערכת הביטחון לאורך השנים הייתה לא לספק למדינות במזרח התיכון נשק שובר שוויון, גם אם הן לא מדינות אויב ואין לנו גבול איתן. במדיניות הפעלת הכוח אני נותן ציון טוב לישראל, באופן בו היא ממוקדת מול האיום האיראני. המדיניות הזו הביאה תועלת למדינת ישראל״, הוסיף.