שר הבריאות, יולי אדלשטיין, התראיין הבוקר (חמישי) בגל"צ לקראת כינוס קבינט הקורונה בהמשך היום, מתח ביקורת על התנהלות הציבור הישראלי שהביאה לדבריו לעלייה בתחלואה, והתייחס לאפשרות הטלת הסגר בתקופת החגים.

שר הבריאות אדלשטיין על מתווה בתי הכנסת. צילום: ערוץ הכנסת

"לפני כשלושה חודשים הגיע שר בריאות חדש שאמר שאם לא נהיה בסדר נהיה בסגר. זכיתי למאמרים על קמפיין הפחדה, אבל לצערי הרב צדקתי. מאז התקיימו אלפי חתונות, אלפי מסיבות הדבקה, אלפי מסיבות סיום, תפילות שלא באישור עם המוני אנשים, הפגנות של עשרות אלפים. מה אתם מצפים? זה המצב שאנחנו נמצאים בו", אמר אדלשטיין.

"לצערי הרב, כל הניסיונות שלנו לעשות צעדים חלקיים... תראה למשל את הערים האדומות. ביקשנו סגר לילי כדי למנוע התקהלויות בערב ומה קרה? הפיצוציות מלאות בבני נוער, פקקים ברחובות. קשה לראות אילו צעדים אפשר לנקוט כדי להימנע מסגר", המשיך.

על השתתפותו של סגן השר פרוש בחתונה המונית, אמר: "את דעתי אני לא מסתיר, כולם צריכים להישמע לכללים הבסיסיים". בהתייחס לכינוס קבינט הקורונה, שידון היום באפשרויות הפעולה לקראת החגים, אמר אדלשטיין: "ההתלבטות האמיתית היא האם לאפשר את פעילות המשק באותם ימים או להגיע למצב שבו הכל סגור. אין ויכוח שמקומות פנאי צריכים להיות סגורים". 

ח''כ מאיר פרוש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ח''כ מאיר פרוש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כשנשאל האם מבחינתו צריך לסגור לשלושה שבועות את כל עסקי הפנאי, השיב: "המסעדות לא נסגרות, הן עבדו כבר במתכונת של משלוחים, אבל בואו נהיה מדויקים - הדברים שאני אומר הם לא החלטת ממשלה, אלו הצעות. בואו לא נשכח שאנחנו במספרים אסטרונומים ולהוריד אותם לרמה סבירה זו משימה לא קלה, וקשה מאוד לעשות אותה".

"יש שאלות גדולות בנוגע לסקטור היצרני. מצד אחד, בוודאי שסגר ישפיע על קצב הורדת התחלואה, ומצד שני המכה הכלכלית היא פחות קשה. יחד עם זאת, השיקול הכלכלי, לפחות אצלי, הוא אחד השיקולים", הוסיף.