רועי כהן, נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, שוחח היום (חמישי) עם סיון כהן ב-103FM, והביע דרישה לפיצוי הולם לבעלי העסקים במקרה של הטלת סגר בחגים.

עו"ד רועי כהן, נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל. צילום: אבשלום ששוני

שלום רועי.
"בוקר טוב סיון, אחרי שיחה כזאת שאני לא יודע מה המהימנות של הנתונים, עוד יותר מתחדדת הדרישה שלנו שלא יהיה סגר בלי נתוני תחלואה בעסקים קטנים".

אתם אומרים, 'עם כל הכבוד אנחנו לא מאמינים בממשלה, אנחנו לא מצייתים לסגר'?
"אני אומר חד משמעית שאין נתונים, אין שקיפות, אין סיבה עכשיו שהספר או הקוסמטיקאית או חנות כלי הבית, הבגדים או חדר הכושר – כל ראשי הארגונים שהגיעו אתמול אומרים שלא הציגו שום נתונים, הולכים לסגור ולתת לנו לדבר עם הקיר. לא נותנים שום מתווה פיצויים, האם יהיה פטור, מי ישלם על המלאי, מה יקרה עם העובדים שלנו? לקח לנו ארבעה חודשים להחזיר חצי מיליון מתוך מיליון, עוד פעם הם יצאו לחל"ת? על כל אלה לא נותנים תשובות".

אז לגופו של עניין, אתם יוצאים למרד? כמו שעשו בזמנו המסעדנים?
"ההרגשה היא שאנשים אומרים 'אם אין אני לי מי לי', זה מה ששיקפתי אתמול וזה מה שאמרו אנשים. אנחנו איבדנו אמון בממשלה, הממשלה איבדה את הלגיטימיות שלה בקבלת ההחלטות. ההחלטות פוליטיות ולא על בסיס נתונים והערכות בריאותיות".

קיבלתם נתונים על הידבקויות?
"שום דבר, להפך".

אני חייבת להגיד שכביכול אין שקיפות על נתוני הדבקה במלונות. אני הכרתי למעלה משמונה אנשים בזמן ששהו בחופשות, נדמה שיש חוסר הלימה.
"אני לא יודע מתוך כמה, מתוך מיליון זה לא הרבה. אז אני אומר תבואו בשקיפות ובנתונים, יושבים אנשים חודשיים יצאנו לרחובות כדי להשיג סוף כל סוף מתווה פיצויים וגם הוא מחורר כמו גבינה שוויצרית, יש כאוס מאוד גדול של המגזר העסקי והעסקים הקטנים".

מה נשתנה מאתמול? איתנים בדעתכם? במידה ומחליטים על סגר אתם במרד?
"במוצ"ש אנחנו נהיה בבלפור כל העצמאיים מגיעים כי נמאסה קבלת ההחלטות שלא על בסיס נתונים ושקיפות. אף אחד לא מדבר איתנו, אנחנו לא אומרים שלא נציית, אנחנו אומרים תתנו לנו מתווה פיצויים. אם אדם סוגר את העסק הוא יודע שבאותו יום נכנס לו כסף שמפצה על המלאי, על הארנונה ועל העובדים. זה מה שאנחנו רוצים, בסופו של דבר אנשים לפני שמקבלים החלטה צריכים לדעת אם הם מביאים אוכל לילדים שלהם".