ד"ר חיים סדובסקי, שהיה עד מטעם ההגנה של רומן זדורוב במשפט רצח תאיר ראדה ז"ל, יפצה את בת כיתתה של תאיר, שתבעה אותו דיבה אחרי שטענה כי האשים אותה ברצח תאיר ראדה - כך קבע היום (חמישי) בית משפט השלום בראשון לציון. 

סדובסקי ישלם פיצוי בסך 36,000 שקלים לתובעת, לי לחיאני, כיום בת 26, אחרי שהוביל ברשת האינטרנט טענה כי היא מעורבת ברצח, או בעלת ידע כי בת כיתה אחרת היא "הרוצחת". לחיאני יוצגה על ידי עו"ד רון לוינטל, יו"ר ועדת לשון הרע בלשכת עורכי הדין.

השופט קבע כי אמירות שכתב סדובסקי בצ'אטים שניהל, בהן האמירה כי "אם יכלאו את התובעת ואת חברתה בכלא, יקבלו תוך 5 דקות את הסיפור האמיתי מאחורי הרצח", מהוות לשון הרע. כך גם אמירתו כי "יש נגדן אינסוף ראיות נסיבתיות, והן שקרניות". סדובסקי גם לא הציג ראיות אלו במהלך המשפט. בנוסף, בשיחה שקיים עם אדם נוסף קרא סדובסקי לתובעת ולחברתה "שקרניות", ועל עדותן במשפט אמר כי הן "מספרות סיפור כמו פסיכופתיות מצויות, הן מאוד שרמנטיות והן גורמות לבן אדם להאמין בהן".

השופט ביקר את סדובסקי על כך שכתב ספר על הפרשה, יצר סרט תיעודי, וניהל קבוצה של רבע מיליון חברים בפייסבוק, והפיץ שם את "תיאוריית הבנות הרוצחות", בלי ששוחח עם לחיאני, התובעת, ולו פעם אחת, ובלי שבירר את הדברים שפרסם.

בשל העניין הציבורי בפרשה, קבע השופט כי אמירות רבות אחרות שהוצגו, גם בהן נאמרו דברים קשים על התובעת מפי סדובסקי, ייהנו מהגנה הנקראת "הגנת האמת המורחבת".  

תאיר ראדה (צילום: פרטי)
תאיר ראדה (צילום: פרטי)

עו"ד לוינטל אמר לאחר קבלת פסק הדין כי "מי רצח את תאיר ראדה ז"ל, אין אנו יודעים בוודאות כל עוד תלויה בקשה למשפט חוזר, אך מי רצח את ילדותן של חברותיה, אפשר לדעת. גם אחרים וגם סדובסקי עשו עוול גדול ומתמשך ללי לחיאני, כפי שגם התרשם השופט, וכפי שהעידו עדים, שהיו מנהלים בקבוצות הפייסבוק שלו".

"הוא, ועדת מעריציו, אשר רמזו ללא הרף לתיאוריית קונספירציה של "הבנות הרוצחות", הניחו סוף סוף ללחיאני רק כשאיתרו את א.ק., וכעת הם עוסקים בהשמצות כלפיה. ניתן היה לנהל מאבק למען שחרור זדורוב, גם בלי להשמיץ ילדה בת 13, ובלי לטעון שהיא וחברתה הטובה רצחו עם סכין את בת כיתתם, דבר שהוא הבל מוחלט, וליווה את לחיאני לכל אורך שנות ילדותה".