הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, צייץ הערב (שישי) בטוויטר ציוץ בו בישר כי ישראל ובחריין סיכמו על כינון יחסי נורמליציה מלאים. טקס החתימה יתבצע בבית הלבן ביום שלישי הקרוב, לצד החתימה על ההסכם עם איחוד האמירויות.

נתניהו הכריז על הסכם שלום עם בחריין

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר: "אזרחי ישראל, אני נרגש לבשר לכם שהערב נגיע להסכם שלום נוסף עם מדינה ערבית נוספת, עם בחריין. זה מצטרף להסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות. זה לקח לנו 26 שנים להגיע מהסכם השלום השני עם מדינה ערבית להסכם השלום השלישי, וזה לקח לנו לא 26 שנים אלא 29 יום להגיע להסכם השלום בין המדינה הערבית השלישית למדינה הערבית הרביעית ויהיו עוד.

"זה עידן חדש של שלום. שלום תמורת שלום. כלכלה תמורת כלכלה. אנחנו השקענו בשלום במשך שנים ארוכות ועכשיו השלום ישקיע בנו, יביא להשקעות גדולות מאוד לכלכלת ישראל וזה חשוב מאוד. כל ההסכמים הללו נעשים ע"י עבודה מאומצת מאחורי הקלעים במשך שנים אבל הם הגיעו לכלל מימוש ע"י העזרה החשובה של ידידנו נשיא ארה"ב, הנשיא טראמפ, ואני מבקש להודות לו ולצוותו על העזרה החשובה הזאת. עידן חדש - שלום תמורת שלום".

מלך בחריין, חמד בן עיסא אל חליפה, אמר על ההסכם כי שלום אמיתי והוגן הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח את קיום זכויותיהם של הפלסטינים. גם משרד החוץ של איחוד האמירויות בירך על ההסכם.

רמז למגעים המתקדמים ניתן היה למצוא בהודעת לשכת רה"מ שפורסמה היום בנוגע לוויתור של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הטיסה לוושינגטון במטוס פרטי: "כדי לא לאפשר לגורמים בתקשורת להסיט את תשומת לב הציבור מהסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות וייתכן גם עם מדינות ערביות נוספות, ראש הממשלה יטוס עם המשלחת במטוס מרווח יותר, עם סידורי הפרדה מחמירים כדי לשמור על בריאותו".

בתוך כך, היועץ לבטחון לאומי של הנשיא טראמפ, השגריר רוברט או'בריאן, נשא דברים היום בטקס מקוון לזכר קורבנות ה-11 בספטמבר, שקיים המכון למדיניות נגד טרור (ICT) במרכז הבינתחומי הרצליה: "אנחנו מאמינים שאומות ערביות-מוסלמיות נוספות יצעדו בעקבותיה של איחוד האמירויות".

כזכור, ממלכת בחריין הודיעה לפני כשבוע כי תאפשר טיסות מאיחוד האמירויות לישראל ולכיוון השני לטוס בשטח האווירי שלה. נתיב הטיסה הישיר בין ישראל לאיחוד האמירויות עובר גם דרך בחריין. לא ברור כמה זמן יחסוך אישור זה לטיסות, אך מדובר במהלך סמלי של הנסיכות המפרצית.