בחריין תצטרף לאיחוד האמירויות ותחתום על הסכם שלום עם ישראל

רק ביום חמישי בערב אמר הנשיא דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים שהוא מעריך שמדינה נוספת תצטרף להסכם השלום בין ישראל ואיחוד האמירויות ביום שלישי. 24 שעות מאוחר הודיע כי בחריין היא המדינה שתצטרף. בחשבון הטוויטר שלו בישר כי ישראל ובחריין סיכמו על כינון יחסי נורמליציה מלאים וכן כי טקס החתימה יתבצע בבית הלבן ביום שלישי הקרוב, לצד החתימה על ההסכם עם איחוד האמירויות.

נתניהו הכריז על הסכם שלום עם בחריין

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר: "אזרחי ישראל, אני נרגש לבשר לכם שהערב נגיע להסכם שלום נוסף עם מדינה ערבית נוספת, עם בחריין. זה מצטרף להסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות. זה לקח לנו 26 שנים להגיע מהסכם השלום השני עם מדינה ערבית להסכם השלום השלישי, וזה לקח לנו לא 26 שנים אלא 29 יום להגיע להסכם השלום בין המדינה הערבית השלישית למדינה הערבית הרביעית ויהיו עוד.

"זה עידן חדש של שלום. שלום תמורת שלום. כלכלה תמורת כלכלה. אנחנו השקענו בשלום במשך שנים ארוכות ועכשיו השלום ישקיע בנו, יביא להשקעות גדולות מאוד לכלכלת ישראל וזה חשוב מאוד. כל ההסכמים הללו נעשים ע"י עבודה מאומצת מאחורי הקלעים במשך שנים אבל הם הגיעו לכלל מימוש ע"י העזרה החשובה של ידידנו נשיא ארה"ב, הנשיא טראמפ, ואני מבקש להודות לו ולצוותו על העזרה החשובה הזאת. עידן חדש - שלום תמורת שלום".

מלך בחריין, חמד בן עיסא אל חליפה, אמר על ההסכם כי שלום אמיתי והוגן הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח את קיום זכויותיהם של הפלסטינים. גם משרד החוץ של איחוד האמירויות בירך על ההסכם.

בתוך כך, גורם בכיר במשרד החוץ התייחס היום (שבת) להסכם הצפוי עם בחריין, ואמר כי "ישראל תפעל להקמת שגרירות בבחריין עם החתימה על ההסכם". לדבריו, בממשל בישראל מתכוונים תקדם זאת בהקדם האפשרי. 

לידיעה המלאה - לחצו כאן

שיא תחלואה חדש נשבר: יותר מ-4,000 מאומתים ביממה האחרונה

משרד הבריאות עדכן אתמול, כי 4,217 מקרי קורונה מאומתים חדשים אותרו ביממה האחרונה מתוך 48,601 תוצאות בדיקות. מדובר במספר הנדבקים היומי הגבוה ביותר מפרוץ המגפה. מספר המאומתים הכללי עלה ל-148,564.

כזכור, עקב נתוני התחלואה המדאיגים, אתמול אישרו שרי קבינט הקורונה כי בשבוע הבא יחול סגר מלא למשך שבועיים. כניסת ההחלטה לתוקף תלויה באישור הממשלה, שתתכנס מחר ותדון בנושא.

לידיעה המלאה - לחצו כאן

האם יגיע הסוף למעגל האלימות? החלו שיחות השלום בין אפגניסטן לארגון הטליבאן

נציגי ממשלת אפגניסטן וארגון הטאליבן פתחו הבוקר (שבת) בשיחות שלום שנערכות בדוחא שבקטאר, במטרה לשים סוף לכ-20 שנות מלחמה, שגבתה את חייהם של אלפי בני אדם.

השיחות נערכות בנוכחתו של מזכיר המדינה האמריקאי ושר החוץ, מייק פומפאו, שאמר בפתח השיחות כי "התהליך ידרוש עבודה קשה והקרבה, אך על ידי דיונים ניתן יהיה להגיע לשלום. זה פעולה שמיועדת גם לדורות הבאים".

חיילים אמריקאים באפגניסטן (צילום: רויטרס)
חיילים אמריקאים באפגניסטן (צילום: רויטרס)

השיחות נערכו בתאריך סימבולי, יום לאחר האירועים האלימים של ה-11 בספטמבר, שהכו את המעצמה בתדהמה והובילו למלחמה רבת שנים של ארצות הברית באפגניסטן, שם הובילו לגירוש שלטון הטאליבן באותן שנים, שנתן חסות לארגון אל קעידה, שאחראי לאירוע, בראשותו של אוסמה בין לאדן.

לידיעה המלאה - לחצו כאן

מנהיג חמאס הנייה: "מצרים מתווכת בין ישראל לחמאס בנגע לעסקת השבויים"

מנהיג חמאס, אסמאעיל הניה, אמר היום (שבת) לכלי התקשורת בלבנון כי מצרים משתמשת בימים אלו במתווך בין הארגון לבין ישראל. מטרת הדיונים, לדבריו, היא במטרה להגיע לעסקת חילופי שבויים חדשה.

 עוד עלה מדבריו של הנייה כי המשלחת המצרית, המבקרת בימים האחרונים בין ישראל לבין רצועת עזה, עסקה במסגרת ביקוריה באזור בסידורים לקראת העסקה האמורה.

תקיפת יעדי חמאס ברצועה. צילום: דובר צה"ל

עם זאת, לא צוין אם נרשמה כל התקדמות במשא ומתן בנושא. "מברכים על התפקיד של המצרים", אמר הניה והוסיף כי "אנחנו מקווים כי הדיונים הללו יתנו אפשרות להגיע לעסקת חילופי שבויים עם הישגים".

לידיעה המלאה - לחצו כאן

גל החום הכבד צפוי להימשך לפחות עד יום שלישי

גל החום שליווה אותנו במהלך השבוע האחרון נמשך גם היום (שבת), עם מזג אוויר חם מהרגיל עד שרבי במרבית אזורי הארץ. על פי נתוני השירות המטאורולוגי, באזור ההרים עדיין חם ויבש, ובפנים הארץ ובמישור החוף הביל. במהלך הלילה יהפוך בהיר עד מעונן חלקית.

עומסי החום הכבדים צפויים להמשיך גם בשבוע הבא, עם טמפרטורות גבוהות ביום ראשון, לצד ירידה קלה שתורגש במהלך היום ותוביל להקלה בעומס החום.

חוף הים ביום חמסין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
חוף הים ביום חמסין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ביום שני תחול עלייה נוספת במידות החום, שיהיו מעט גבוהות מהרגיל לעונה, ויורגשו בעיקר באזור ההרים. מגמת ההתחממות תמשיך גם ביום שלישי, גם אז יורגש חום כבד באזור ההרים.

לידיעה המלאה - לחצו כאן