המשטרה פיזרה היום (שבת) לפחות חמש מסיבות טבע ברחבי הארץ. בשעות הבוקר פוזרה מסיבת טבע שהתקיימה בשטח אש סמוך לשוהם. בנוסף, פוזרו שלוש מסיבות דומות באזור המועצה האזורית מטה יהודה ומסיבה נוספת ביער קולה, סמוך לאלעד.

במסיבה בשוהם נעצר מארגן האירוע כשברשותו מחברת ובה תיעוד הסכומים לבעלי מקצוע שונים ויחד עימו אדם נוסף כשברשותו נמצאו צמידים אשר שימשו את באי המסיבה. מחקירת המשטרה עלה כי במקום השתתפו עשרות רבות של מבלים. 

עם הגעת השוטרים למקום, הבחינו ברכב אמבולנס יוצא מהמקום ונהג האמבולנס עוכב בחשד כי נכח במקום במהלך המסיבה וזאת בתמורה ל-2,000₪. עוד הבחינו השוטרים כי במקום היה ציוד רב לארגון המסיבה שכלל בין היתר ציוד הגברה וצידניות שהכילו בקבוקי אלכוהול ומים וכי באחד הרכבים היה בקבוק אלכוהול על דלת הרכב כשהוא פתוח ומלא למחצה. נהג האמבולנס ואחראי ההגברה זומנו גם הם לחקירה. 

האמבולנס שנכח בשטח המסיבה  (צילום: דוברות המשטרה)
האמבולנס שנכח בשטח המסיבה (צילום: דוברות המשטרה)

מארגן המסיבה נקנס בדו"ח בשל התקהלות בשטח בניגוד להנחיות משרד הבריאות (קורונה) וכן דו"ח נוסף בגין השלכת פסולת. בהמשך, הוא אף עוכב לחקירה בתחנת המשטרה בגין הפעלת עסק בלתי חוקי. שני משתתפים נוספים שהיו במקום נצפו כשהם ללא מסיכה והם נקנסו כל אחד בדו"ח בגין אי עטיית מסיכה.

במסיבה שהופסקה ביער קולה עוכב מארגן המסיבה לחקירה. המשטרה החרימה נגרר הנושא גנרטור, מחשב נייד, שולחן מתקפל, שקית עם ציוד שככל הנראה נועד לצנן את החוגגים וכן חפצים נוספים. 

המשטרה חילקה דו"חות לרבים מהמשתתפים בגין אי עטיית מסיכה. מארגן המסיבה עוכב לחקירה בגין ניהול אירוע בניגוד להנחיות משרד הבריאות. באזור המועצה האזורית מטה יהודה הפסיקה המשטרה שלוש מסיבות טבע. ארבעה ממארגני המסיבות השונות עוכבו לחקירה, ומארגנים נוספים זומנו לחקירה. גם במסיבה זו נרשמו דוח"ות לציבור המבלים בה בשל אי עטיית מסיכה. 

כזכור, רק לפני שבוע מת החייל אריאל יואב צפריר, אשר נכח גם הוא במסיבת טבע שהתקיימה באופן בלתי חוקי בשיאו של גל החום שפקד את ישראל. אריאל הובא למנוחות ביום שני האחרון, לאחר מספר ימים של דיונים בין משטרת ישראל למשפחת המנוח בעניין הנתיחה שלאחר המוות, ובסופו של דבר לאחר עתירה לבג"ץ התקבלה ההחלטה לבצע את הנתיחה.

על רקע בקשת המשטרה להאריך את מעצר החשודים בארגון המסיבה, התקבצה קבוצת צעירים הנמנים בקרב חבריהם לאיסוף תרומות עבור שחרורם, בטענה כי "למקרה הטרגי הזה יש עוד נפגעים והם חברים של כולנו, ילדים שרצו לעשות טוב, שרצו לגרום לאנשים לשמוח ופשוט רצו להנות". אחותו של אריאל, מעיין צפריר, הגיבה בכאב, "אני לא מאחלת לאף אחד לעבור את מה שהמשפחה שלי עוברת. אתם צריכים להשפיל את הראש ולהגיד סליחה, לקחת אחריות ולקבל את העונש שלכם" והוסיפה: "יש משפחה שבוכה על החיוך היפה של הילד שלהם בזמן שאתם אוספים כסף לשחרור פושעים". 

כאמור, חקירת מותו של צפריר עדיין מתנהלת.