הקהילה היהודית הקטנה של בחריין, המונה כ־37 איש בלבד, קיבלה בהתרגשות את הסכם השלום עם ישראל שייחתם השבוע בוושינגטון.

נתניהו הכריז על הסכם שלום עם בחריין

ראש הקהילה איברהים דאוד נונו בירך על ההסכם, ובהודעה שמסר אמר: “הקהילה שלנו היא הקהילה היהודית הילידית היחידה במדינות המפרץ. אנחנו מנהלים בית כנסת ובית קברות. הרגעים הללו הם היסטוריים עבורנו, שלא חשבנו שנראה בימי חיינו. אנחנו מודים למלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח’ליפה על החזון והחלטתו להתקדם באמונה ודו־קיום, ועל יכולתו להסיר מחיצות שעיכבו עתיד משותף”.

ראשיתה של הקהילה היהודית בבחריין עוד במאה ה־19. מדובר ביהודים שהיגרו אליה בעיקר מעיראק, אך גם מתימן. היהודים משולבים בחברה, בפוליטיקה ובעולם העסקי המקומי בענפים של בנקאות ומסחר. בבחריין בית כנסת אחד שהוקם בשנות ה־30 של המאה הקודמת על ידי סוחר פנינים יהודי. בית הכנסת אינו פעיל ברוב ימות השנה, והוא נפתח לעתים לכבודם של דיפלומטים ואנשי עסקים יהודים מחו”ל המגיעים למדינה.

בפרלמנט של בחריין (מועצת השורא) מכהנת חברת פרלמנט יהודייה, נאנסי דינא אילי כדורי, פוליטיקאית, עורכת דין, אשת עסקים וסופרת. היא משמשת בתפקיד סגן יו”ר ועדת החוץ והביטחון. בת דודתה הודא עזרא איברהים נונו הייתה שגרירת בחריין בארה”ב, השגרירה היהודייה הראשונה ממדינה ערבית. ראש הקהילה היהודית איברהים דאוד נונו היה גם הוא חבר פרלמנט בבחריין. כדורי אף כתבה ספר על תולדות הקהילה היהודית בבחריין, ”מראשיתה ועד ימינו”.