לפני שנתחיל, הפסקת פרסומות קטנה. סתם, סלחו לי, פשוט מרוב שהמשפט הזה נאמר אמש – נדמה כאילו לא אפשרי לספק תוכן סתם כך, מבלי לשווק לצופים חומוס או חברה סלולרית לפני. אבל זהו, אנחנו מתחילים. גמר הישרדות, חלק א':

זהו, הגענו לגמר! גמר משורש ג.מ.ר, כלומר נגמר, תם - בעוד 24 שעות הסיוט שהתמכרנו אליו בעל כורחנו יסתיים, ונוכל לחזור לחיים שלווים ומתוקים נטולי שועלים וגיא זוארץ (פלוס סגר ומגפה, אבל עזבו את זה בינתיים). לפני שניפרד סופית, אנחנו מוכרחים לדבר על מה שראינו אתמול. מה שבטוח, "גמר הישרדות" – זה לא היה.

גמר הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
גמר הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

השעה 21:30 מגיעה והחיוך המוגזם של גיא זוארץ ממלא את המסך. הוא פוצח ברצף שאלות לקהל המסכן והמיוזע שנגזר עליו למלא את המתחם שמזכירות צוות בידור באילת: "מי יזכה?", "את מי אנחנו אוהבים?", "מי המנחה המושלם בעולם?" וכ"ו. עוד לא הספקנו לעכל מי נגד מי וחבורת רקדנים הזויה עולה לבמה במופע ספק מוזר ספק מפחיד שאני מקווה שלא ייכנס לי לחלומות.

ואז הם מגיעים – אחד אחרי השני נכנסים השורדים שלא שרדו את האיחוד לבמה, כל אחד ותלבושתו המוגזמת: אלה מגישת האוסקר, ליטל ההיפסטרית מפלורנטין, אילנה אביטל מלכת האופל מפסטיגל 2001 וכן הלאה. הם מתיישבים בספסל ומתחילים בתפקידם הרציני: להוות תפאורה שתיראה רק בכניסה וביציאה מהפרסומות. אבל היי – איזו מזל שיש תמונות יפות לאינסטגרם, אה?

מיד אחריהם נכנסת חמישיית הגמר, חמושה בלפידים, שירי כניסה אישיים ובדרמה שלא מביישת את כניסתי לאולם בבת המצווה שלי. חושבים שאני מגזימה? אסי בוזגלו אשכרה נכנס לצלילי דרבוקה. הבנתם? שייח', דרבוקה, איזו שנינות מצד ההפקה, משהו.

זהו, בגדול, הכל מוכן: השורדים הגיעו, הפתיחה הושלמה – אפשר לגלות מי העפיל לרביעיית הגמר. ובכן, הצחקתם את ההפקה. יש 5 דקות של פואנטה לספק ושעתיים של זמן מסך להעביר, כך לכל הטוב הזה שנקרא "תכלית", נצטרך להמתין עוד זמן רב.

גיא זוארץ (צילום: צילום מסך רשת 13)
גיא זוארץ (צילום: צילום מסך רשת 13)

מועצת השבט הסתמית ביותר מתחילה ובמהלכה אנחנו עדים לשצף קלישאות מעוררות בחילה. זה מתחיל בשיר הקיטשי בעולם שמתנגן בזמן שהשורדים עוצמים עיניים וברקע אנחנו צופים בקליפ עם רגעי השיא שלהם מהאי, שהזכיר את מסיבת הסיום שלי מכיתה ט'. בהמשך, המושבעים מפציעים ללא הקשר עם שאלות לחבריהם הטובים שנועדו 'להרים' להוציא מהם צדדים מרגשים ופוטוגניים, ולראייה: רגב שואל את אסי איך הוא משלב בין הכדורגל למשפחה, בני תוהה איך עידן מרגיש עם היעדר הזוגיות בחייו (מישהו כאן בטוח שהוא צופית גרנט) ונחתם בשאלת העומק האהובה על גיא: "איך את, אלינה?". וואו. במונית מתנהלות שיחות מעניינות יותר ממה שגיא מצליח להפיק.

בין לבין, אנחנו כמובן מקבלים כמות פרסומות שלהערכתי גבוהה יותר מכמות הפרסומות ששודרו עד כה בעולם וכן בכמה אלמנטים של ההפקה שנועדו למתוח את המשדר, ביניהם ראיונות שמקיים טילטיל, המתיש הלאומי, ושאלות מטומטמות לקהל בסגנון: "איפה אתם מעדיפים לעשות פיפי, בים או בבריכה?" שכל מטרתן לקדם את האינסטגרם של הערוץ. בשלב הזה אני כבר דופקת את הראש בקיר, אך נאמנה לתפקידי ולכן ממשיכה לצפות.

גמר הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
גמר הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

אחד מרגעי השיא של הפרק (היו שניים כאלה, תירגעו) נרשם כאשר משודר השיח בין עידן לבני, שכאמור שומר טינה על כך שהודח רגע לפני הסוף. בשיח שהתקיים במועצה, בני מאבד עשתונות ומודיע לעידן סופית שלא יצביע לו בגמר, מה שמוציא מהשני נאום לא רע בכלל על כמה שבני צריך בגדול לסתום את פיו. חזרה לגמר – בני מספר בגלוי על תסכולו מכך שכל הדיבורים של השניים על המשך חברותם בארץ לא התממש, ועל חוסר היענותו של עידן להמשיך בקשר.

למען האמת, זה היה רגע די אותנטי שהוציא את עידן לא במיטבו, משל היה הילד המקובל בכיתה שהבטיח לחנון שיזמין אותו ליום הולדתו ולבסוף החנון נשאר בבית עם מתנה עטופה וצופה בסטורי איך כולם נהנים בלעדיו. לבסוף, הסאגה נחתמה בחיבוק כאילו אין קורונה בעולם, אע"פ שברור לכל כי הסיכוי שהשניים יהיו חברים בהמשך זהה לסיכוי שנאוה בוקר תהיה השורדת האהובה.

ואם בשורד האהוב עסקינן, גם רגע החשיפה של השורד שזכה בתואר היה מהמגוחכים ביותר שנצפו, שכן נראה כי שכחו להוסיף את המילים *על ידי ההפקה* לאחר התואר "השורד האהוב". אחרת – אין סיבה הגיונית לכך שאסי בוזגלו זכה בתואר, וברכב שמגיע עמו. הוא אפילו לא שיחק את עצמו מופתע, זה פשוט הזוי. עד מתי נהיה מזועזעים מהמהלכים הכה-צפויים של ההפקה הזו? אני מופתעת שהוא לא מצא את המפתח לרכב סתם כך על הרצפה בדרך לגמר עם פתק "לעיניך בלבד".

גמר הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
גמר הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

השעה 23:20 ואני נשבעת לעצמי שאם לא אדע בקרוב מי העפיל לרביעייה בקרוב, אני עורפת את הראש למישהו. ההצבעה מתחילה וירדן בוחרת לשים את צמיד הוטו על ישראל, מה שלרגע מעלה את החשד כי השלישייה בחרה להגיע דווקא עם אסי לגמר. אף על פי כן, ובאקט יחסית לא צפוי, בהתחשב בתגובתה של ירדן לרעיון של עידן  – אנחנו מגלים כי השניים בחרו להדיח את אלינה, בת בריתם, ולהעפיל לגמר עם ישראל ואסי, בתקווה שפיצול הקולות בין המושבעים יבטיח לאחד מהם את הפרס.

That’s it. שרדנו את כל הסיוט הזה בשביל הגילוי על הרביעייה, וכל שנותר הוא לנסות לנחש את הצבעותיהם של 7 המושבעים שעתידות להתפלג בין ארבעה שורדים בלבד. האם בני אכן לא יצביע לעידן? האם אלינה תהיה מסוגלת להצביע לבני בריתה? ומה עוד מסוגלת ההפקה לעולל לנו בדרך לחשיפת השורד האחרון? כל זאת, בביזיון שישודר הערב – שעל אף הידיעה כי יהיה ארוך, מתיש ומייגע לא פחות – כולנו נצפה בו. ניפגש.