עכבר סקרן נתפס לאחר שזלל מעלי קנאביס בגינה – והתעלף. קולין סאליבן, מניו ברונסוויק, קנדה (שם הקנאביס חוקי משנת 2018), סיפר בפוסט בפייסבוק כי הוא מצא את המכרסם גונב מהצמחים שגידל במשך יומיים ברציפות. 

בתמונות שהעלה לעמוד הפייסבוק האישי שלו, אפשר לראות את העכבר הקטן, לפני שטעם מהחומר שהוא מלא ציפייה. אך אפשר גם לראות מה קרה לו אחרי שכרסם את העלים בתאבון רב. סאליבן החליט שהוא לא מוותר על העכבר הרעב והכניס אותו לתוכנית שיקום לעכברים שקרא לה "תוכנית 12 הצעדים". 

השלב הראשון בגמילת העכבר המכור

כחלק מהתוכנית שרקם, העכבר הורחק מעלי הקנאביס שבגינתו של סאליבן. כעבור שישה ימים העכבר התאושש מההשפעה של החומר והוחזר לטבע. בפוסט הפייסבוק סאליבן כתב: "במשך יומיים ברציפות תפסתי את העכבר מוריד עלים מהצמח שלי ואוכל אותם עד שהוא שקע בתרדמת. הוא ללא אוזן, כך שהקנאביס יכול להיות טיפול תרופתי עבורו. אני חושב שהגיע הזמן להתערבות חיצונית". 

יומיים לאחר מכן, סאליבן פרסם פוסט נוסף בו הוא עידכן בנוגע למצבו של העכבר. "עברו כמה ימים קשים אצל החבר הקטן שלנו, ולמרות כאב הבטן אני חושב שהוא יתאושש לגמרי. הוא שינה את תזונתו לעלה בינוני אחד ביום ונראה שהוא מסתגל למצב", כתב סאליבן.

העכבר המכור מוכן לצאת אל החופשי

מספר ימים אחרי, הוא שיתף ברשת החברתית כי העכבר מוכן סוף סוף לצאת לחופשי וכתב: "לאחר מאבק ממושך ונואש בהתמכרות, העכבר מוכן להמשיך הלאה... אולי אני הייתי זה שפתח לו את הכלוב, אך הוא זה ששחרר את עצמו מההתמכרות הקשה". הפוסט שכתב סאליבן סחף אחריו אלפי לייקים ותגובות שהתעניינו ועקבו באדיקות אחר מצבו של העכבר הקטן והסטלן.