ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחת הבוקר (שני) בוושינגטון, שם ישתתף בטקס החתימה על הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן. "אני יוצא למענכם למשימה היסטורית להיפגש עם נשיא ארצות הברית. זהו עידן חדש של שלום שאני פועל למענו 25 שנים איחוד של שלום מדיני ושלום כלכלי הם יזרימו לנו מילארדי דולרים. זה תמיד טוב, וטוב במיוחד בקורונה", אמר נתניהו בהצהרה לתקשורת שקיים אתמול.

עשרות אזרחים ממחאת הדגלים השחורים הפגינו אתמול בשדה התעופה בן גוריון, משם המריא. המפגינים זעמו על החלטת נתניהו לעזוב את הארץ בשעה שעסקים רבים כורעים תחת הנטל הכרוך במשבר הכלכלי, ומניפים שלטים כדוגמת: "הרסת לבד" ו-"שכחת כמה תיקים".

נתניהו נחת בוושינגטון. צילום: להב הרקוב, ג'רוזלם פוסט

כזכור, הטקס, שעתיד להיערך בבית הלבן בראשותו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נועד על מנת להציב את הסכם השלום בשורה אחת עם שני ההסכמים הנוספים שחתמה מדינת ישראל עד כה, ובכך לכוננו ולהפכו לרשמי.

הפגנות בנתב''ג נגד נתניהו

בין המבקרים הרבים שמחו על כוונתו של נתניהו להמריא במטוס פרטי, נמנה גם יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: “עכשיו? מה פתאום מטוס פרטי?! לאנשים אין מה לאכול. אין גבול לניתוק ולאטימות של האיש הזה”. כמו כן, גם יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ח”כ עודד פורר, מתח ביקורת ופנה במכתב לראש הממשלה, בו כתב כי “ההחלטה להטיס את המשלחת במטוס זר ועם טייסים זרים היא תקלה. משלחת רשמית צריכה להיות מוטסת על ידי טייסים ישראלים וצוות ישראלי. זה נכון בשגרה, קל וחומר כאשר הענף מושבת”.

הפגנות נגד נתניהו (צילום: אבשלום שושני)
הפגנות נגד נתניהו (צילום: אבשלום שושני)

בהמשך הוסיף פורר בחשבון הטוויטר שלו: “‏200 אלף עובדים בתעשיית התעופה הישראלית משפשפים את עיניהם ורואים שכשממשלת ישראל צריכה מטוס לטיסה רשמית לוושינגטון כדי להיפגש עם מנהיגים של מדינה ערבית, היא תעשה את זה עם מטוס ספרדי וטייסים ספרדים. הישראלים הפראיירים יעשו מילואים, יישלמו מסים, וברגע האמת הממשלה תשכח אותם בבית. חלם”.