עלות הטיפול בחזרתם של חסידי ברסלב מאומן לישראל נאמדת ב־100 מיליון שקל וזאת על פי תחשיבים פנימיים של גורמים כלכליים במשרד הביטחון. כך נודע ל"מעריב". על פי ההערכות, לפחות 3,000 חסידים צפויים לחזור ארצה מאומן בתקופת החגים. אלפי חסידים יתבקשו להיכנס לבידוד של שבועיים עם חזרתם לישראל ומרביתם צפויים להתגורר במלוניות, אכסניות, או באתרי לינה אחרים שהזמינה מערכת הביטחון. לפני כמה חודשים הגיעה מערכת הביטחון להסכם עם מלונות דן לשימוש במלון דן פנורמה בתל אביב בתור אתר הבידוד המרכזי.

סערת אומן - ההפגנה מול המלון בצפת בו שוהה נתניהו. צילום: איש העסקים ישראל ברקמן

על אף ההסכמה, קיים חשש כי מרבית החסידים לא יישמעו להוראות. את מתווה הטיסות לאומן יגבש סופית משרד הבריאות, באישור ועדת הקורונה. פרופ' רוני גמזו פרויקטור הקורונה הודיע לפני כחודש כי הוא מתנגד באופן נחרץ לאפשר את הטיסות לאומן אולם לאחר שהופעלו לחצים פוליטיים כבדים, הוא הודיע כי לא נשללת האפשרות למתווה פשרה. 

עם זאת, בעקבות הסגר המתוכנן כבר ביום שישי הקרוב וההגבלות על הטיסות היוצאות והנכנסות, לא ברור כמה חסידים יטוסו השנה לאומן ובאיזו דרך הם צפויים לעשות זאת.

בתגובה לפניית "מעריב", נמסר ממשרד הביטחון בתגובה לדברים כי המשרד טרם עודכן בפרטים הסופיים של מתווה חזרת החסידים מאומן "ואם בכלל יצא לפועל". עוד הדגישו במשרד הביטחון כי הנושא נמצא באחריות משרד הבריאות "כאשר בכל אומדן הקשור בעלויות, מערכת הביטחון תפוצה על ההוצאה הכספית הכרוכה בטיפול הנושא".