הנהלת בזק, בראשות המנכ"ל דודו מזרחי, מתכוונת להפעיל מנוע צמיחה חדש לחברה, לראשונה שלא בתחום התקשורת. ל"מעריב" נודע כי החברה מתכוונת להיכנס לתחום האנרגיה באמצעות הקמת חוות סולריות שיוקמו באזור מערב יבנה.

המתחם צפוי להשתרע על שטח של 1,200 דונם ועם השלמתו, הוא יהיה השדה הסולארי הגדול ביותר במדינה. באזור מוצבות כעת אנטנות שידור לרדיו ובמקומם יוצבו החוות הסולריות. האנרגיות שתייצר בזק תימכרנה לחברת החשמל. עם זאת, טרם הוחלט בחברה מי יהיה אחראי על הקמת המתחם החדש.

המהלך עצמו מותנה באישור משרד התקשורת (מכיוון שמדובר בפעילות שאינה נוגעת לליבת עסקי התקשורת של בזק) רשויות התכנון והבנייה וכן המשרד לאיכות הסביבה. למרות זאת, אין סיבה שרשויות אלו לא יאשרו את המהלך כי הוא צפוי לגרום לסילוקם מהמקום של אנטנות הרדיו.
הנהלת בזק שינתה בחודשים האחרונים את מערך האנטנות וניצלה את מתחמי הנדל"ן שהתפנו לפעילויות נוספות. חלק משטחים אלה, שקמו מתחום סאקיה שליד אור יהודה נמכרו ליזמי נדל"ן. 

בזק הרחיבה בחודשים האחרונים באופן ניכר גם את פעילותה בתחום הצרכני כאשר נכנסה לתחומי הקמעונאות. החברה משווקת מגוון מוצרי אלקטרוניקה ובקרוב תפתח חנות חדשה באילת, שם ייהנו הקונים מפטור ממע"מ. בחברה נערכים גם לחיבור הבתים לתשתית הסיבים האופטיים אם וכאשר יסוכמו התנאים הסופיים בהנהלת משרד התקשורת. 

בתשובה לפניית "מעריב" אישרו בבזק את כוונת החברה להיכנס לתחום האנרגיה הסולרית אבל הבהירו כי מדובר בתוכנית ראשונית, שעליה אין מה להרחיב כעת.