מאז פרוץ משבר הקורונה שוק המזון הישראלי מתמודד עם כמה אתגרים, והמרכזי בהם הוא התמוטטות שוק המזון המוסדי, המהווה כ־30% מהשוק הכולל. זאת, בשל סגירתם של בתי מלון, בתי קפה, מסעדות ואולמות אירועים. יצרני מזון רבים חיפשו אפיקי מכירה חדשים ומצאו את המרחב האינטרנטי, מה שסייע להם לשמור על מצבת כוח האדם ככל האפשר גם בימי הסגר. 

לדבריה של עו"ד גליה שגיא גזית מנכ"לית איגוד תעשיות המזון הישראלי בהתאחדות התעשיינים: "עם פרוץ משבר הקורונה, ספגו יצרני מזון רבים ירידה משמעותית בהיקף המכירות בשל סגירת בתי המלון, אולמות האירועים, בתי הקפה ועוד. השינוי הדרמטי האיץ תהליכי חיפוש אחר אפיקי מכירה נוספים ותהליכים שתוכננו לעתיד כגון מכירה באונליין וקשר ישיר עם הצרכן".

אסף יעקבס מ"גבינות משק יעקבס" ו"אגדת לחם" - שני מפעלים ותיקים בתעשיית המזון הישראלית - מספר כי בתחילת הגל הראשון של הקורונה הם נתפסו לא מוכנים. "לא היה לנו מערך אונליין ומשלוחים. הגבינות שלנו בשוטף משווקות לרשתות המזון ומי שרצה לקנות גם לחמים היה צריך להגיע אלינו לחנות בכפר הרא"ה ועם הסגר וההגבלות, בחרו רבים להישאר בבית". אסף מוסיף כי "עם סגירתן של המסעדות נותרנו עם סחורה רבה, מה שהאיץ את תהליך המעבר לאונליין. בתוך שבועיים יחד עם חברה חיצונית - סטודיו אוריה גנור - הקמנו אתר אונליין ומערך שליחויות באמצעותם יכולים הלקוחות להזמין גבינות ולחמים עד פתח ביתם. פתיחת אפיק המכירה האינטרנטית סייע לנו רבות לעבור את התקופה הקשה של תחילת המשבר ובזכות כך הצלחנו לשמור על מצבת כוח האדם המלאה של החברה למשך כל הזמן".

לדברים אלו מצטרפת גם אדל פרח סמנכ"לית זארובי פיצוחי הגליל שגם אותם תפסה הקורונה ללא כל הכנה מוקדמת. אדל מספרת "עם תחילת הגל הראשון זיהינו מהר לאן הדברים זזים והבנו כי השוק המוסדי צפוי להוריד את הפעילות באחוזים גבוהים מאוד, דבר שהיה עלול לפגוע בנו." אדל מוסיפה כי "יחד עם משרד פרסום ותוכנה ששכרנו הקמנו אתר מכירה אונליין שגם תומך במובייל. האתר החדש מאפשר לנו להגיע ולהנגיש את כלל מוצרי החברה לצרכני הקצה, הן כאלו שנמכרו עוד לפני הקורונה והן מוצרים חדשים שפיתחנו בעקבות השינויים, דוגמת מארזי פיצוחים אישיים ועוד". 

דוגמא נוספת אפשר למצוא אצל יעקב לבין מנכ"ל ביכורים מזון ומאפה. הוא מספר כי אצלו עוד מוקדם לדעת האם מכירות האונליין שיפרו את הרווחים מול המכירות הפיזיות. לבין מוסיף כי עם כניסת הגל הראשון החברה חוותה ירידה במכירות בעיקר לבתי המלון, אולמות האירועים ומוסדות החינוך להם מספקת החברה מגוון רחב של מוצרים, החל ממאפים שונים ועד לארוחות מוכנות. לדבריו - "יחד עם בית תוכנה ששכרנו, הוספנו לאתר שכבר היה ברשת את החנות הווירטואלית ואת אפשרויות הרכישה באונליין. לפני כמה ימים עלה המוצר הראשון של החברה לקנייה באמזון דרך חברה המפיצה את מוצריה בארה"ב".