משבר הקורונה גורם לפגיעה קשה ביותר במשק, אובדן פרנסה עד כדי קריסה מסיבית וסגירה של עסקים רבים ברחבי הארץ. בעקבות הזעקה הציבורית והטענות על כך שהממשלה מגלה אוזלת יד בכל הקשור לפתרון המשבר, בייחוד בכל הקשור לבעלי עסקים ועצמאים, נדרשו שרי הממשלה להציג בפני ראש הממשלה ושר האוצר דרכים יצירתיות לסיוע לאותם עסקים שהכנסתם נפגעה בצורה משמעותית. 

בחודש אפריל התבשרו בעלי העסקים כי לאור התפשטות נגיף הקורונה והפגיעה בחיי המסחר והעסקים כתוצאה מהסגר שנכפה על ידי הממשלה, יבוטלו חיובי הארנונה לחודשים מרץ עד מאי. 

לפניה ישירה אל משרד עורכי דין סמי בלטר, לחץ/י כאן

מתווה ממשלתי חדש להנחה בארנונה צפוי לסייע לעסקים נפגעי משבר הקורונה
לאור התמשכות המשבר והצלחת ביטול חיובי הארנונה בגל הראשון הגו משרדי הפנים והאוצר מתווה הנחות נוסף שאושר על ידי הממשלה, לפיו תוענק הנחה בארנונה בשיעור של 95% לעסקים שמחזורם עד 200 מיליון שקלים אשר מחזור העסקאות שלהם נפגע ביותר מ-60% ביחס לשנת 2019. "מענק הארנונה" הינו דו-חודשי ויינתן בהתאם לדיווחים שהועברו לרשות המיסים. הזכאות להנחה תהיה בתוקף לשנה החל מחודש יוני 2020.

מתווה ההנחות שאושר אינו מספיק כדי להביא לשיקום הסקטור העסקי
הצעד שגובש חשוב וצפוי לספק "אוויר לנשימה" לאותם עסקים נפגעי קורונה, אולם הוא לא מספיק. בהקשר זה תנועת המחאה ממשיכה לקרוא לממשלה להמשיך ולחפש דרכים "לשפוך" כסף על המשק כדי להוציא אותו מהמשבר, זאת בייחוד לאותם סקטורים שנפגעו ישירות כגון ענפי המלונאות, אולמות האירועים ומפעלי התעשיה. אל לה למדינה לטמון ראשה במרחב הצר של תחום הארנונה מבלי להתחשב בנסיבות המיוחדות ובמבחן "השכל הישר".

בהיעדר סיוע ממשלתי רחב ולנוכח המשך הפגיעה במגזר העסקי-יצרני כתוצאה ממשבר הקורונה, על בעלי העסקים והעצמאים נופלת האחריות להוציא את העסק מהבוץ ולאתר דרכים לצמצם את הוצאותיהם.

תכנון מס מיטבי בליווי אנשי מקצוע יכול לסייע לעסק לצלוח את המשבר
ארנונה אינה "גזירה משמיים" ולכן דווקא בעת הזו מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום ולבצע תכנון מס מיטבי להפחתת נטל הארנונה. במציאות שבה לא ניתן להפיק ממקום העסק תועלת כלכלית מלאה יש לבחון כל פטור או הנחה שיהא בהם בכדי להוזיל את הוצאות הארנונה של העסק ולסייע להישרדותו במהלך תקופה מאתגרת זו.

עורך דין סמי בלטר הוא בעליו של משרד עורכי דין המתמחה בהפחתת מיסוי מוניציפלי ומיסי מקרקעין בתחום הרשויות המקומיות. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין למיסוי מוניציפאלי LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.