ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בוושינגטון התייחס הערב (שני) להסכמי השלום עם איחוד האמירויות ועם בחריין הצפויים להיחתם מחר. בסרטון מצולם אמר רה"מ: "אני מחזיק בידי את טיוטת חוזה השלום ההיסטורי בין ישראל לאמירויות, ואת הצעת השלום ההיסטורית בין ישראל ובחריין – עבדנו על זה הרבה מאוד שנים, הרגע הזה מגיע מחר. זו תפנית עצומה בתולדות ישראל ובתולדות המזרח התיכון. מבטיח לכם שעוד מדינות בדרך".

עור אמר רה"מ, כי "גם כשאני עסוק בעבודה המדינית החשובה הזו, אני לא שוכח לרגע שאלה ימים קשים לכולנו. הספקתי לדבר היום גם עם שר האוצר וגם עם שר הבריאות, ומחר בערב כשאני חוזר לישראל אנחנו נמשיך לעבוד למענכם אזרחי ישראל, כדי שנתגבר על הקורונה וגם נביא שלום".

מוקדם יותר דווח כי יממה לפני טקס החתימה על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, התגלעה מחלוקת בין המשלחת הישראלית לבין אנשי הבית הלבן. לא מדובר על סעיפים בהסכמים, אלא על דבר טריוויאלי בהרבה: שמירה על הגבלות הקורונה במהלך הטקס. 

בעוד הנציגים הישראלים מתעקשים על שמירה כל כללי הריחוק החברתי ועל עטיית מסיכות במהלך הטקס, בבית הלבן לא מסכימים ואומרים שאין בכך צורך וש"אין בעיה". בעקבות המחלוקת עדיין לא יצאו הזמנות לעיתונאים. 

הנשיא דונלד טראמפ סופג ביקורת רבה על התנהלותו מול הנגיף. אחרי שהתפרסם כי הוא המעיט בכוונה בסכנת המגפה, לטענתו כדי לא לעורר פניקה בציבור, התברר שהוא גם מקיים עצרות תמיכה המוניות בניגוד למגבלות הקורונה.

כך למשל, הלילה קיים טראמפ עצרת תמיכה בנבאדה באולם סגור, כשרבים מתומכיו לא עוטים מסיכות. הרשויות המקומיות איימו בסנקציות על המארגנים, אבל בבית הלבן דחו את הטענות ואמרו כי "אם מותר למחות ביחד עם עשרות אלפי אנשים ולהמר בקזינו, אז גם מותר לשמוע את נשיא ארצות הברית מדבר". 

בשבוע שעבר אירעה תקרית בין טראמפ לבין כתב של סוכנות הידיעות רויטרס, כשהאחרון שאל שאלה במסיבת עיתונאים. הנשיא ביקש ממנו להסיר את המסיכה, אולם הכתב סירב. מאוחר יותר טראמפ שיבח שני עיתונאים שכן הסירו את המסיכה. 

הנשיא טראמפ מבקש מעיתונאי להסיר את המסיכה, הכתב מסרב. צילום: רויטרס

בתוך כך, לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה מסמך ובו היא מודיעה כי הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין עליו צפוי לחתום נתניהו מחר בוושינגטון - ייכנס לתוקפו רק לאחר שהממשלה תאשר אותו, וזאת בהתאם להוראות סעיף 10 לתקנון עבודת הממשלה. עוד נכתב, כי בכוונתו של רה"מ להביא את ההסכם גם לאישורה של הכנסת.