עמותת יוניסטרים שהוקמה בשנת 2001, היא תוכנית פיתוח ליזמים צעירים של בני נוער שאינם חשופים להזדמנויות וכלים לפיתוח אמצעים ורעיונות. בתוכנית משתתפים כ-3,500 יזמים צעירים המתגוררים ב-85 יישובים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל. בני הנוער, שלוקחים חלק בתוכנית, מפתחים סטארט אפים מכל תחומי החיים בתמיכה של חברי העמותה. 

בני נוער מטירת הכרמל שלוקחים חלק בתוכנית יוניסטרים, פיתחו צמיד בעל חיישנים המתריע על מקרי התעללות בקרב קשישים חסרי ישע הנמצאים בדיור מוגן או בקרב מטפלים צמודים. לצמיד ישנם חיישנים אשר בודקים מדדים בכל עת. כשהמדדים עולים בצורה שהוגדרה מראש כמסוכנת – הם מתריעים ישירות לאפוטרופוס על סכנה. בצמיד תותקן בהמשך גם מצלמה.

הצמיד שפיתחו בני הנוער מטירת הכרמל  (צילום: איציק ליכטנשטיין)
הצמיד שפיתחו בני הנוער מטירת הכרמל (צילום: איציק ליכטנשטיין)

ויולטה אבייב, בת ה16, חברת הקבוצה, סיפרה: "פיתחנו את המיזם בעקבות המון מקרים מצערים ששמענו עליהם של התעללות בחסרי ישע, הן קשישים בבתי אבות והן תינוקות בגני ילדים. החלטנו לייצר מוצר שימנע את מקרה ההתעללות הבא". 

המודעות המקצועית והחברתית לתופעת ההתעללות בקשישים בישראל, החלה בשנים האחרונות לעלות על סדר היום הציבורי. יחד עם זאת, היקף התופעה גדול ויש צורך להגדיל את ההתייחסות אליה. הסטארטאפ שפיתחו היזמים הצעירים מטירת הכרמל יכול לעזור לאבחן את התופעה ואף למנוע אותה ולכן הוא חשוב ומשנה חיים.

בני הנוער משוחחים ברמה היומיומית ועובדים קשה על מנת להמשיך לפתח את המיזם החשוב שלהם. זאת על מנת שיהיו מוכנים לקראת מחר (רביעי), לתחרות "יזם השנה" של עמותת יוניסטרים, בה הזוכה יקבל מענק משמעותי להמשך פיתוח המיזם. השנה, בעקבות משבר הקורונה, התחרות תערך ברשת וישתתפו בה מעל ל-100 סטארט אפים. השופטים בתחרות הם אנשי עסקים בכירים מהארץ ומהעולם.

אסף וייס, מנכ"ל עמותת יוניסטרים: "השנה כל הציבור בישראל יכול להצטרף ולהשתתף בחגיגת היזמות והחדשנות הארצית  ולבחור את היזמים הבאים של ישראל און ליין. יוניסטרים פועלת כדי להפוך את הפריפריה למנוע צמיחה של המשק הישראלי. בעבודה אישית ומעצימה של בני הנוער, יוניסטרים מצליחה לתת להם סיכוי שווה בחיים ודרכם עוזרת להזניק את ישראל קדימה".