אפי נוה, לשעבר יו"ר לשכת עורכי הדין, הגיש תלונה לנציב תלונות הציבור על שופטים בגין ההתנהלות במהלך חקירת פרשת "מין תמורת מינוי" שבה היה מעורב, בטענה שבוצעו פעולות פסולות של פרקליט המדינה ורשויות האכיפה שמעלות לטענתו חשש להטעיית בית המשפט. הנציב עדכן כי התלונה הועברה לבירור. 

התלונה, שהוגשה לשופט בדימוס דוד רוזן באמצעות עו"ד בעז בן צור בתחילת החודש, מתייחסת להתנהלות פרקליט המדינה בתקופה הרלוונטית, עו"ד שי ניצן, ובכירי רשויות האכיפה, בתחילת הטיפול בפרשה.

לטענתם, החקירה החלה בעקבות שידול לגניבה, נטילה ופריצה לטלפונים ניידים פרטיים ומוגנים בסיסמה של אפי נוה, בהובלתה וניצוחה של עיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף. לאחר ששטייף העבירה את תוצרי הפריצה למשטרה, רשויות האכיפה פנו לבית המשפט וביקשו צווי עיון וחיפוש בתוצרי הפריצה. 

לדבריהם, מחומרי החקירה עלה כי בשלב שבו התבקשו הצווים, ידעו היטב בכירי רשויות האכיפה – ובכלל זה ראש להב 433 ופרקליט המדינה שי ניצן – כי מקור המידע הוא בעבירות קשות וחמורות שביצעו שטייף ושותפיה. 

עוד נטען כי בבקשה למתן הצווים שהוגשה לבית המשפט, רשויות האכיפה לא גילו לבית המשפט כי מדובר בראיות לא חוקיות שהושגו תוך ביצוע עבירות, והסתפקו בתיאורים עמומים על פיהם המידע מהטלפונים של פלוני (נוה) הגיעו לידי רשויות האכיפה מאת אלמונית (שטייף).

בכירי רשויות האכיפה הטעו, איפוא, את בית המשפט, ולכל הפחות הציגו מצג עובדתי ממנו חסר העיקר – וזאת בבקשה למתן צווים שהתבקשו וניתנו במעמד צד אחד. בתלונה הובהר כי מדובר בפעולות העולות לכאורה כדי הטעיית בית המשפט.