בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שני) שלושה מאסרי עולם על עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. בכך קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות, שדרשה מאסר עולם עבור כל אחד משלושת בני המשפחה שנרצחו.

גזר דינו של עמירם בן אוליאל by maariv on Scribd

עו"ד יצחק בם, המייצג את עמירם בן אוליאל יחד עם עו"ד אשר אוחיון, אמר: "גורלו של עמירם הוכרע כאשר בית המשפט קיבל כראיה את ההודאה והשחזור שנעשה בעקבות עינויים ומחשש להמשכם. בהכרעת הדין בית המשפט התחמק מדיון בסתירות בין תוכן ההודאה לבין עדויות שמסרו עדי ראיה בזמן אמת ביחס למספר המציתים ותיאורם. כעת בית המשפט העליון יצטרך לתת דעתו לשתי הסוגיות האלה".

עורכות הדין יעל עצמון ודנה אלון מסרו בתום הדיון מטעם הפרקליטות: "בית המשפט גזר על הנאשם שלושה מאסרי עולם מצטברים בגין הרצח של סעד, ריהאם ועלי דוואבשה ז"ל ועוד 20 שנות מאסר בגין העבירות הנוספות, בין היתר, ניסיון הרצח של הילד אחמד דוואבשה שהיה רק בן חמש בזמן הפיגוע. ביהמ"ש קבע פיצוי מקסימאלי עבור כל אחד מהקורבנות ועוד 200,000 ש"ח פיצוי עבור אחמד. בגזר הדין בית המשפט העביר היום מסר חשוב לפיו טרור הוא טרור ומי שמבצע פיגוע טרור ממניע אידיאולוגי ועל רקע גזעני ייענש בכל חומרת הדין, וזאת מתוך אותו עקרון שכולם שווים בפני החוק וללא קשר לזהותם של המבצעים".

הפגנה בעד משפחת דוואבשה מחוץ לדיון (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה בעד משפחת דוואבשה מחוץ לדיון (צילום: אבשלום ששוני)

עורך דינו של בן אוליאל טען במהלך הטיעונים לעונש שיש להתייחס למקרה כאחד משותף לשלושת בני המשפחה אך עמדתו נדחתה. בכוונת עורכי דינו של בן אוליאל לערער על עצם ההרשעה וחומרת העונש. 

זירת אירוע הטרור בדומא

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה התייחס לגזר הדין וכינה אותו "צדק חלקי לנרצחים ולעלי הקטן". 

כזכור, בן אוליאל הורשע ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם הפעוט עלי ב-2015. הוא אף הורשע בשתי עבירות ניסיון רצח, שתי עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. עם זאת, הוא זוכה מסעיף המייחס לו חברות בעבירות טרור. עו"ד יצחק בם, המייצג את בן אוליאל יחד עם עו"ד אשר אוחיון, הבהיר כי יערערו לבית המשפט העליון על ההרשעה.

נציגת הפרקליטות ביקשה בדיון הטיעונים לעונש להטיל על בן אוליאל שלושה מאסרי עולם מצטברים בנוסף לעונש מאסר ממושך בגין העבירות האחרות. "בלבו של הנאשם גמלה החלטה לרצוח ערבים רק בשל היותם ערבים וזאת על מנת לנקום את הרצח של מלאכי רוזנפלד. ולכן הנאשם הצטייד בשני בקבוקי תבערה ועשה דרכו לכפר דומא. הפיגוע הזה הוביל לתוצאה הקשה מכל של רצח כמעט של משפחה שלמה. זוג הורים ותינוק", אמרה.

לאחרונה דחה בית המשפט טענות של בן אוליאל בדבר ראייה חדשה שהייתה אמורה לטענתו לזכותו בתיק.

ריבלין מבקר בבית החולים את משפחת דוואבשה