חלק מההלוואות נועדו לאפשר פיתוח עסקי, אחרות מספקות פריסת תשלומים רחבה לצורך רכישה מדורגת, ואחרות פשוט נותנות מענה על צרכים נקודתיים ונוכחיים. היכרות עם ההלוואות השונות ומדיניות ההחזרים של הגופים השונים, תאפשר לכם לנצל כלי חשוב זה. במאמר זה נסקור כמה מסוגי ההלוואות המובילות בישראל. 

הלוואות משכנתא לרכישת דירה 
שוק הדיור בישראל הוא אחד מהתוססים בעולם כולו. עקב גודלה הזעיר של המדינה, והכמות המצומצמת יחסית של מוקדי תעסוקה ואזורי ביקוש, מחיר הדיור בישראל הולך ומטפס. בעבר, פתרונות כמו מגורים זולים יותר הרחק מהמרכז, היו רלוונטיים, אך היום השעות הארוכות בפקקים הופכות את המגורים הרחק מהעבודה לפחות כדאיים. רכישת בית מגורים בישראל, בין אם באזור המרכז או בפריפריה, דורשת סכומי כסף אשר אין כמעט משקי בית שיכולים לגייסם בבת אחת. כדי להתמודד עם הנושא, כמעט כל זוג צעיר שמעוניין לרכוש דירה צריך לקחת משכנתא. משכנתא היא הלוואה ארוכת טווח אשר מאפשרת רכישת בית מגורים קבוע, לאחר העברת סכום רכישה ראשוני וסיכום בנוגע למאפייני הפריסה של ההלוואה. משכנתא היא למעשה הלוואה ללקוחות כל הבנקים, אשר מוענקת בלי קשר לזהות הבנק בו אתם מפקידים את כספכם בשגרה. הריבית על המשכנתא היא לרוב נמוכה יחסית, בין השאר בגלל שהדירה עצמה משמשת כערבון לכך שהכסף יוחזר בסופו של דבר.  

הלוואת מימון לעסקים 
השוק המודרני דורש התאמות תכופות של העסק למציאות המשתנה, כדי להישאר תחרותי לאורך זמן. הלוואת מימון לעסקים יכולה לשמש גם כדי לפתוח עסק חדש, וגם כדי להרחיב ולשדרג עסק קיים. הלוואה זו יכולה לשמש לרכישת ציוד חדיש, אשר ישפר את התוצרת, לגיוס עובדים חדשים כדי לענות על הזמנה גדולה, או כדי לצאת ולרכוש מיומנות חדשה. הלוואות אלו ניתנות לעיתים בערבות המדינה. הלוואה בערבות המדינה היא לרוב בתנאים טובים יותר, מאחר והמדינה ערבה לכך שהכסף של המלווים יוחזר. החיסרון שלה נובע מכך, שמדובר בתהליך בירוקרטי ארוך וסבוך יותר מאשר הלוואת מימון סטנדרטית, ובמדיניות אישורים אשר אינה תמיד נהירה לכולם. 

הלוואה לכל מטרה
הלוואה לכל מטרה היא עוד אחת מההלוואות הפופולריות והמבוקשות ביותר בישראל. הלוואה זו, בשונה ממשכנתא או הלוואת מימון לעסקים, מאפשרת ללווה חופש פעולה מלא בנוגע לאופן השימוש שלו בכסף. הלוואה לכל מטרה היא כלי חשוב בהתנהלות פיננסית שגרתית, מאחר והיא מאפשרת לכם להשקיע את כספכם בתוכניות חיסכון ומניות, ועדיין להיות מסוגלים לתת מענה לצרכים משתנים ובלתי צפויים. תוכלו לעשות בהלוואה לכל מטרה שימוש בשביל לשפץ את הבית, לצאת לטיול ארוך, או פשוט להשיג בעזרתה מרווח נשימה עד שתקבלו את המשכורת הבאה, או עד שתוכנית החיסכון תשתחרר באופן סופי. הלוואות אלו הן לרוב בסכומים קטנים יחסית של עשרות אלפי שקלים, ומאושרות במהירות רבה. 

לקיחת הלוואה צריכה להיעשות לאחר תהליך מחשבה מעמיק
הלוואות הן כלי חשוב, אשר חיוני להכיר אותו בשביל להתנהל בצורה מושכלת בעולם הפיננסי המודרני. הן מאפשרות אורך נשימה, השקעה עתידית ארוכת טווח והתמודדות טובה יותר עם אתגרים בלתי צפויים. לפני שלוקחים הלוואה, חשוב מאוד להבין היטב האם זהו המהלך הנכון ביותר בנקודת הזמן הנוכחית,  האם הצורך בגינו את לוקחים את ההלוואה הוא חיוני, האם אתם מסוגלים לעמוד בתנאי ההחזרים עליהם סיכמתם, והאם אתם מכירים את כלל החלופות האפשריות. תהליך מחשבה מעמיק, יגדיל את הסיכויים שההלוואה שלכם תהיה קרש קפיצה לעתיד טוב יותר. 

*כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.