שר הפנים, אריה דרעי, הכחיש היום (שני) בראיון לאתר "כיכר השבת" כי נתן ערבות לבני גנץ על קיום הרוטציה בראשות הממשלה, כפי שדווח בתקופת הקמתה של ממשלת האחדות והחתימה על ההסכם הקואליציוני.

אריה דרעי בראיון לאתר "כיכר השבת"

"שר הביטחון גנץ לא חתם איתי על שום הסכם. זה ברור שאני דחפתי ואמרתי שזו הממשלה הנכונה, בכל פעם שהיו בעיות בין הצדדים הייתי המפשר. את כל ההסכם הם עשו ביניהם, את כל המבנה של ראש הממשלה החלופי, אני שמעתי את זה בדיוק כמוך. ערבות זה לחתום ולהתחייב, אף אחד לא טוען לערבות", אמר דרעי.

כמו כן, גורמים בש"ס אמרו הערב למעריב: "ראשי המפלגות החרדיות לא חתמו על מסמך לגנץ. גם כשזה נאמר - גנץ ואשכנזי היו נכנסים לקואליציה. היה ברור שגנץ התלבט ובוגי ולפיד היו נגד, אשכנזי דחף לאיחוד עם הליכוד. לכן גורמים בשס טוענים שמה שדרעי אמר - לא הכריע את המהלך. גנץ לא יכול לומר שנכנס לממשלה בגלל זה. כמו כן, הגורמים טוענים כי מאז אותן ערבויות בעל פה השתנו דברים לרעה. למשל חוק ההמרה וחוק הגיוס".

כזכור, שר הפנים הרב אריה דרעי, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, קיימו בעת המשבר הפוליטי בישראל לפני כחודש דיון מעמיק נוכח הנסיבות הפוליטיות והעיכוב בגיבוש תקציב המדינה. באותו מעמד, ראשי סיעות ש"ס ויהדות התורה פנו במסר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולראש הממשלה החלופי ושר הביטחון בני גנץ, וקראו לפעולה משותפת שתמנע הליכה לבחירות נוספות.

"אזרחי ישראל מתמודדים בימים אלה עם בעיות קשות, בריאותיות וכלכליות, ועצם המחשבה ללכת למערכת בחירות בעת הזאת הינה טירוף מוחלט", מסרו. "זה הזמן לפנות כל דבר אחר, להביא לאישור דחוף של תקציב המדינה, בכדי שנוכל להתמקד באתגרי המשק ומערכת הבריאות, נוכח משבר הקורונה שפוקד את אזרחי ישראל ואת כל העולם. לא נשתף פעולה עם כל יוזמה להקדמת הבחירות ואנו נעשה הכל למנוע בחירות".