לקראת הסגר הצפוי בחגים, בו לא נוכל להתרחק יותר מ-500 מטר מהבית, מחפשים רבים מהישראלים פתרונות טובים יותר. לאחר ההודעה כי כל האנשים שכבר רכשו כרטיסים לחו"ל לתקופת הסגר יוכלו לממש אותם, רבים נוספים ממהרים כעת לרכוש כרטיסים.

"אנחנו רואים זינוק של מאות אחוזים בהזמנות טיסות לקראת סוף השבוע ולאחר החג", אומר סמנכ"ל השיווק של חברת ישראייר, גיל סתיו. "כבר לאחר החלטת הממשלה על הסגר, שאינו כולל את נמל התעופה בן גוריון, ראינו עלייה חדה בהזמנות וכשהודיעו סופית שהפעילות תימשך, גברו הביקושים עוד יותר", סיפר סתיו בשיחה עם "מעריב". היעדים המבוקשים הם למדינות שהוגדרו כ"ירוקות" (יוון, בולגריה וקרואטיה) שהנוסעים המגיעים מהן אינם צריכים להיכנס לבידוד.

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה על הטלת סגר במהלך חגי תשרי. צילום: עומר מירון, לע״מ

"רבים בעם ישראל קיבלו החלטה לא לעשות את הסגר בארץ ולטוס לחו"ל. יש הרבה משפחות שתכננו לצאת עם הילדים לחופשה באילת וכעת רוצות לצאת לחו"ל", העריך סתיו. לדבריו, ישראייר הוסיפה שש טיסות עד סוף השבוע, כדי לעמוד בביקושים. אולם, לאחר ראש השנה, לא תוכל החברה להוסיף טיסות נוספות. זאת, מאחר ועל פי ההנחיות לא ניתן יהיה לשנות את תכנית הטיסות שכבר הוגשה. "אם אפשר היה – היינו מוסיפים עוד כמה טיסות כדי לעמוד בביקושים הגבוהים", הוא ציין.

גם מחירי כרטיסי הטיסה עלו בעקבות גל הביקושים. כרטיס טיסה שהוצע בשבוע שעבר לאחת מהיעדים "הירוקים" במחיר של כ-200 דולר, נמכר כעת בכ-400 דולר. עוד ציין סתיו כי היעד המבוקש ביותר הוא ליוון. "אנשים מזמינים טיסות וחבילות גם לבולגריה וקרואטיה ולעיתים הם מתכוונים להישאר שם שבוע, עשרה ימים וגם יותר", הוא מספר.

בנוסף, אומר עוד סתיו שהמירוץ הנוסף נגד הזמן הוא להספיק לבצע את בדיקת הקורונה, כפי שדורשים במדינות הירוקות. "מי שמזמין דרך האתר שלנו יכול גם לקבל הפנייה לבדיקת קורונה במחיר של 170 שקל. הבדיקות עולות בממוצע מאות שקלים", הוא מסביר.

בדיקת קורונה בישראל (צילום: אבשלום ששוני)
בדיקת קורונה בישראל (צילום: אבשלום ששוני)

לעומת הזינוק בטיסות הבינלאומיות מנתב"ג, צפוייה צניחה בטיסות לנמל התעופה רמון באילת. "בתי מלון אמורים להיסגר בגלל הסגר ומספר המבקרים בעיר יצנח משמעותית וגם לטיסות יהיו הרבה פחות ביקושים", הוא אומר.

ההערכות הן שעשרות אלפים יטוסו עד יום שישי מנתב"ג ליעדים מחו"ל. יחד עם זאת, על אף הגידול המשמעותי בישראלים הטסים לחו"ל ביחס להערכות מאז פרוץ משבר הקורונה, לא צפויה הפעילות בנתב"ג להתקרב לזו שהייתה בתקופת החגים אשתקד. אז, עוד בטרם הכרנו את נגיף הקורונה, היו ימים בהם נכנסו לישראל ויצאו ממנה דרך נתב"ג בלבד, אף יותר מ-100 אלף בני אדם.