חברת viisights הישראלית, המספקת מערכות הבנת התנהגות אוטומטית של תוכן וידאו המוזרם על-ידי מצלמות אבטחה בזמן אמת, נבחרה על ידי העיר לאון אשר במקסיקו לפרוייקט לשיפור בטיחות וביטחון תושביה ועזרה במניעת הפצת נגיף הקורונה. הפלטפורמה הישראלית תיקח חלק בפרויקט שיפור תעבורה עירונית, בטיחות והאטת הפצת הנגיף.

פעילות הסטרטאפ וייסייטס. צילום: חברת וייסייטס

מדובר באחת הערים המאוכלסות ביותר במקסיקו. באמצעות הטמעה בערוצי וידאו קיימים, על-ידי האינטגרטור המקומי מר מקסיקו, אשר פלטפורמת SMART M שלו תותקן במשטרת C4  בשילוב עם מערכת viisights wise אשר תשמש לצורך זיהוי התנהגות חשודה, התנהגות אלימה, הבנת דפוסי התנהגות קהלים (כולל התראות על הפרת ריחוק חברתי), הגנה היקפית, ניטור תנועה וניטור אירועים סביבתיים כגון אש ועשן. הטכנולוגיה החדשנית תעזור בהגברת ביטחון הציבור ובטיחותו, תאפשר מענה מהיר יותר לפעילויות אלימות וחשודות, ותשפר את בקרת התנועה ובקרת קהלים ברחבי העיר.

אסף בירנצוייג, מנכ"ל viisights סיפר על ההישג: "אנו גאים לסייע בשיפור חייהם של אזרחים בעיר נוספת בעזרת טכנולוגיית הבנת ההתנהגות החדשנית שלנו". הוא הוסיף כי "המשימה שלנו תמיד הייתה לשפר את בטיחות הציבור על-ידי אספקת מידע יקר-ערך ותובנות להנעה לפעולה, והעיר לאון תהיה ללא ספק מקום טוב יותר לחיות בו כתוצאה מכך".

כאמור, טכנולוגיית ניתוח ההתנהגות המתקדמת של viisights, המבוססת על רשתות עצביות, יכולה להבדיל בין התנהגויות אנושיות כמו חיבוק ומכות, ואף לקבוע בדיוק מעורר השתאות האם אדם עוטה כיסוי פנים. "אנו נחבר את המערכת החכמה של viisights לניתוח הבנת התנהגות למאות מצלמות הוידאו שכבר פרוסות ברחבי העיר אשר מעבירות מידע דרך פלטפורמת Smart-M המותקנת בלאון 4C", מסר שגב הוסטיק, מנכ"ל קבוצת מר מקסיקו.

פעילות הסטרטאפ וייסייטס. צילום: חברת וייסייטס

הוא הדגיש כי "הוספת פיתרון אנליטיקה חדשני שכזה המסוגל לאתר באופן אוטומטי איומים ומצבי חירום פוטנציאליים לתשתית הווידאו הקיימת מספקת יתרונות אדירים של אבטחה, בטיחות וחיסכון בעלויות, תוך יצירת ערך בגין השקעות קודמות של העיר לאון בטכנולוגיות וידאו".

טכנולוגיית זיהוי ההתנהגות של viisights ממזערת התראות שווא ועלויותיהן הנוספות תוך מיקסום אבטחה ובטיחות הציבור, ומציבה רף חדש של ניתוח ערוצי וידאו לצורך ניבוי מצבים, מניעת אירועים חשודים ובעלי עניין, ניהול ושיפור מתן תגובה לאירועים, והפחתת סיכונים. הטכנולוגיה של החברה עושה זאת על ידי ניתוח של דפוסי התנהגות כלליים של אינדיבידואלים, קבוצות, כלי רכב וזרימת תנועה בלבד ואינה מזהה פנים או לוחיות רישוי על-מנת להגן על פרטיות הציבור.