יממה לאחר התפטרותו של שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, עדיין לא ברור מי יחליפו. לפי המפתח לחלוקת התפקידים בסיעת יהדות התורה, תיק השיכון אמור להישאר בתת־הסיעה החסידית אגודת ישראל. בתת־סיעה הליטאית, דגל התורה, טוענים כי אין בכוונתם לערער על כך וכי הדבר היחיד שלו הם מצפים הוא קבלת ההחלטה העקרונית בידי ליצמן.

"הוא לא יכול להותיר את כולם במתח", הם אמרו ל"מעריב". "תיק השיכון שייך לו, והוא צריך להחליט. רק שיחליט, כי יש לנו חבר כנסת, אליהו ברוכי, שנכנס לכנסת במסגרת החוק הנורווגי, ואנחנו מעוניינים בהישארותו בכנסת".

אלא שליצמן לא ממהר לקבל החלטה. תיאורטית, הוא יכול לחזור לתפקיד שר השיכון כשסיבת התפטרותו, סגר בחגי תשרי, תיעלם בתום הסגר. קיימת אפשרות שהוא יעדיף להתמנות לסגן שר השיכון עם סמכויות של שר. ליצמן גם יכול לבחור בח"כ אחר מאגודת ישראל לתפקיד שר השיכון.

בינתיים, בדגל התורה מאבדים סבלנות ומעבירים מסר מאיים: אם ליצמן לא יכריע, הם ישקלו לפנות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולהציע לו למנות לתפקיד את ח"כ יצחק זאב פינדרוס. עם זאת, גורמים בכירים בדגל התורה הכחישו זאת בתוקף ואמרו כי אין בכוונתם "לפגוע באיזון התפקידים".