"הסכם היסטורי": במערכת הפוליטית נערכים לחתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות שייערך היום (שלישי) בבית הלבן. שר החוץ והרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, התייחס להסכם המדובר בראיין שקיים עבור העיתון "אל-איתיחאד", הנפוץ במיוחד באיחוד האמירויות, וציין כי "הסכם השלום עם איחוד האמירויות הוא הסכם היסטורי שיוביל לשינוי משמעותי לא רק לישראל ולאיחוד האמירויות, אלא למזרח התיכון כולו".

בני גנץ וגבי אשכנזי בפגישה עם ג'ארד קושנר ורוברט אובראיין על רקע הסכם השלום. צילום: Ziv Sokolov / U.S. Embassy Jerusalem

עוד הרחיב שר החוץ כי "ההסכם יתרום משמעותית להשגת שלום, יציבות ובטחון באיזור ויסלול את הדרך לשיתופי פעולה בין המדינות במגוון רחב של תחומים לרבות הפיתוח הכלכלי וההתמודדות עם אתגרים משותפים". אשכנזי שיבח בדבריו את הנהגת איחוד האמירויות וציין כי "אנחנו מעריכים מאוד את המנהיגות, החזון והתפקיד המוביל של הוד מעלתו, שהוכיח הובלה אזורית ובין לאומית מהמעלה הראשונה, שללא ספק תכניס אותו לספרי ההיסטוריה בשורה אחת עם מנהיגי העולם שהביאו לעמם שלום".

גבי אשכנזי (צילום: רויטרס)
גבי אשכנזי (צילום: רויטרס)

"ההסכם מחדד את ההבנה שהגיעה העת להתקדם, ושאסור להשאר תקועים בקבעון העבר ובכך יש פה תרומה גדולה לעבר הבנה טובה יותר של מה נדרש בשביל להשיג שלום באיזור", אמר אשכנזי ותיאר: "בחזוני אני רואה אלפי תיירים ואנשי עסקים ישראלים מגיעים למדינות האמירויות ומקדמים שיתופי פעולה כלכליים, מסחריים, טכנולוגיים ומחקריים ואלפי תיירים מהאמירויות ומדינות המפרץ מבקרים בחופי הים היפים של ישראל ובאתרים הקדושים לשלוש הדתות".

את דבריו חתם שר הביטחון בפנייה להנהגה הפלסטינית ברחבי העולם, והצהיר: "אני קורא להפנים את המציאות, לגלות אחריות ומנהיגות כפי שגילו מנהיגי איחוד האמירויות ולחזור לשולחן המשא ומתן".