המשטרה נערכת בימים אלה לקראת אכיפת הסגר הכללי שיוטל בישראל החל מיום שישי הקרוב בשעה 14:00. ביממה האחרונה, ניתנו על ידי המשטרה 1,522 דו״חות בגין ההפרות השונות, מרביתם בגין אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי בניגוד לחוק, ובהם גם 24 דו״חות בגין הפרת חובת הבידוד.

המשטרה נערכת לאכיפת הסגר, קרדיט: דוברות המשטרה

כמו כן, אמש (שני) השוטרים ערכו ביקורות אחר יישום ההנחיות ב-359 מתחמי בילוי, 104 אולמות אירועים ו-3,141 בתי עסק ברחבי הארץ. 34 בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 270 אזהרות, וב-134 מקומות בוצע דילול קהל. בנוסף בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-1,441 חולים מאומתים המאושפזים בבית וכן ל-2,079 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

בתוך כך, סגן ראש אג"ם, תת ניצב אילן פרץ התייחס בדיון בוועדת הפנים לאכיפת הסגר: "ככל שההנחיות יהיו בהירות, גם לציבור וגם לנו, זה ימנע חיכוך. כשהציבור מבולבל, כשהמשטרה צריכה לתרגם תקנות להנחיות לשוטרים, אנו יכולים למצוא שם נקודות חיכוך בין שוטר לאזרח. המטרה היא מניעת תחלואה. לאכיפה יש תפקיד".

כשנשאל האם תהיה תקופת למידה כמה ימים לסגר בהם לא יינתנו דו"חות, השיב: "אנו התמודדנו עם התקנות. אנו מקבלים תקנות ממשרד המשפטים יושבים עם המפקדים שמתרגמים להנחיות לשוטרים. יצרנו מנגנונים יעילים של העברת מידע, מכתיבת תקנות ועד העברה לשוטר במחסום, כך שתהיה מדיניות אכיפה אחידה. הרוח פה לא פחות חשובה. אנו מתייחסים לזמן הלמידה שנדרש לציבור כדי להפנים את ההנחיות החדשות. איפה שאנו מרגישים שאנו לא ברורים מספיק והתקנות לא ברורות לציבור אנו משעים חלק מהפעולות. אני מצטרף לקריאה לכולם לשמור על ההוראות. הקולות שעולים מדאיגים. אנו רוצים להימנע מחיכוך כדי שנוכל לעבור את התקופה המורכבת הזאת בצורה כמה שיותר בטוחה ושקטה".

"אני באמת מקווה שיהיה לנו גם את הכוח וגם את השכל הישר ושיקול הדעת בכל אחת מאלפי הנקודות שהשוטרים יהיו פרוסים בהם, כדי לקבל את ההחלטות הנכונות. הכי חשוב לאן הציבור ייקח את זה. צריך אחריות אישית. צריך להיות עם קצת סולידריות, ערבות הדדית, ולהיות הכי נקיים ולא להפיל את האירוע הזה על השוטר הבודד. שכל אחד ישמור על התקנות וההנחיות. כך אנו נימנע מחיכוכים. זה מאמץ משותף של כולנו. אנו מודעים לרגישות. היו לנו הרבה אירועים שלמדנו מהם תוך כדי. אני מקווה שיהיו לנו הכוחות לעשות את זה בשכל ישר ובשיקול דעת", הוסיף תנ"צ פרץ.