שר החוץ של איחוד האמירויות, אנוואר מוחמד גרגאש, התייחס לחתימה הצפויה הערב (שלישי) על הסכמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, ואמר כי מכירת מטוסי קרב מתקדמים מסוג F-35 לא הייתה תנאי לחתימה על ההסכם עם ישראל, אך הכרה במדינה פלסטינית כן הייתה תנאי לחתימה.

לדבריו של גרגאש, רכישת מטוסי F-35 באיחוד האמירויות הערביות וההסכם שייחתם הם שני דברים נפרדים". הוא ציין כי "איחוד האמירויות הערביות, כמו כל מדינה שלוקחת את הצבא שלה ברצינות, מבקשת תמיד לחדש אותו. לכן בקשתנו ל- F-35 ולמערכות אחרות קודמת להסכם זה. זה כבר מונח על השולחן הרבה יותר זמן".

גרגאש הבהיר כי "ההסכם שייחתם היום עם ישראל, יכלול התייחסות לפתרון שתי המדינות במסגרת אזכור של הסכמים קודמים שנחתמו". עוד הדגיש שר החוץ האמירתי כי "ההסכם ידגיש עמדות בסיסיות, ויתייחס להסכמים בילטרליים נוספים שייחתמו בין ישראל לאיחוד האמירויות".

היועץ הבכיר וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, התייחס מוקדם יותר להסכם השלום בראיון לתכנית האמריקאית "Today Show", ופירט על חשיבותו האסטרטגית.

בני גנץ וגבי אשכנזי בפגישה עם ג'ארד קושנר ורוברט אובראיין. צילום: Ziv Sokolov / U.S. Embassy Jerusalem

קושנר שיבח בדבריו את הסכם השלום ואת המדינות המעורבות בו, והדגיש בפני המראיינת: "אני חושב שמה שאת רואה עכשיו, הוא תחילתו של סוף הסכסוך הישראלי-פלסטיני שנמשך זה זמן רב".

כזכור, בתדרוך רקע שקיים היום לעיתונות האמריקאית בוושינגטון, הדגיש קושנר כי "טקס החתימה על "הסכמי אברהם" הוא שיא בהנהגתו החזקה של הנשיא טראמפ, וחזונם של מנהיגי איחוד האמירויות הערביות, ממלכת בחריין ומדינת ישראל". עוד ציין יועצו הבכיר של הנשיא כי "הסכמים אלה הם הישג עצום עבור המדינות המעורבות, והם מובילים לתחושה אדירה של תקווה ואופטימיות באזור - במקום להתמקד בסכסוכים בעבר, אנשים מתמקדים כעת ביצירת עתיד תוסס מלא באינסוף אפשרויות". 

בתוך כך, מתן וילנאי, סגן הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר תנועת ״מפקדים למען ביטחון ישראל״, אמר על חתימת ההסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין: "אנו מברכים את ראש הממשלה ועם ישראל על ההסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין. ההסכמים חשובים ויש בהם פוטנציאל לתרום לביטחון ישראל ומעמדה הבינלאומי. מלבד הפוטנציאל הכלכלי של ההסכמים, יש כאן גם חיזוק למערך האזורי מול איראן. יתר על כן, במדיניות ישראלית מושכלת טמון הסיכוי להפוך הסכמים אלה למנוף לקידום הסדר עם הפלסטינים.

"מאליו מובן שההסכמים הנחתמים היום אינם פותרים אותנו מהאתגר המיידי שלפתחנו: חמישה מיליון פלסטינים חיים ביו״ש ובעזה. אם לא נפרד מהם נגיע למציאות של מדינה אחת. הסכמי הנורמליזציה והסרת הסיפוח מסדר היום מייצרים מומנטום שאפשר וצריך למנף אותו כדי להפוך מגמה: מגלישה מתמדת למציאות של מדינה דו-לאומית לתהליך היפרדות מהפלסטינים. טוב עושה ראש הממשלה בכוונתו להביא את ההסכמים לאישור הכנסת, אשר בועדותיה הרלוונטיות אמורים להיבחן בקפידה היבטים שונים של ההסכמות שהביאו לחתימה החגיגית, כולל אלה הנוגעות לביטחון ישראל ויתרונה האיכותי באזורנו".