צה"ל עדכן הערב (שלישי) כי רוב מתחמי הדרייב-אין לביצוע בדיקות קורונה לא יפעלו החל ממחר למשך יומיים באופן זמני, ויחזרו לפעילות מלאה ביום שישי בבוקר. המהלך נועד למיקוד בן יומיים במתן תשובות לבדיקות המעבדה שנלקחו עד כה, לאור הביקושים הגבוהים. הערים בהן ימשיכו המתחמים לפעול כרגיל הן פתח-תקווה, נתניה, גבעת שמואל, חולון ואשדוד, לאור רמת התחלואה הנמוכה יחסית בערים אלה.

בני גנץ ורוני גמזו בסיור במפקדת הקורונה (צילום: גרגורי באדו / לע"מ)

מאז הקמת מפקדת "אלון" של פיקוד העורף, נרשמה עלייה משמעותית בכמות החוקרים, והודות לשיתוף הפעולה מצד הרשויות המקומיות, האזרחים, מד"א וקופות החולים, עלתה כמות הנבדקים המגיעים להידגם במתחמי הדרייב-אין. בעקבות זאת, עלתה כמות הדגימות היומית לשיא של יותר מ-55,000 דגימות ביום, עובדה שגרמה לעומס על המעבדות בכל הארץ, אשר קיבולתן המרבית, נכון להיום, עומדת על כ-50,000 בדיקות ליום בכלל המעבדות. 

הפסקת הבדיקות הזמנית במתחמי הדרייב-אין נועדה איפוא להקל על המעבדות ולאפשר להן ולקופות החולים להחזיר את תוצאות הבדיקות בתוך זמן קצר, במטרה לסייע במאמץ הלאומי לקטיעת שרשרת ההדבקה. יודגש כי מיום שישי ולאורך כל תקופת החגים, לרבות בחול המועד ובשבתות, יפעלו מתחמי הדרייב-אין כרגיל.