"יום היסטורי": שרים וחברי הכנסת רבים בירכו על הסכמי הנורמליזציה עם בחריין ועם איחוד האמירויות, שנחתמו לפני שעה קלה (שלישי) בבית הלבן. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, התייחס למאורע בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי "עם ישראל מתפלל לשלום, רודף שלום ומבקש שלום. החתימה על ההסכם הערב היא לא פחות מיום חג למדינה. מוטלת עלינו האחריות והחובה להביא את רוח הפיוס הזאת גם פנימה, בינינו". 

שר העבודה והרווחה, ח"כ איציק שמולי, הצטרף לדבריו ואמר כי "להסכמי השלום שנחתמים הערב יש חשיבות היסטורית לישראל ולאזור כולו. יש בכוחם לחולל מפנה אסטרטגי חשוב הן בשיתוף הפעולה הכלכלי והן בהתמודדות המשותפת מול אתגרים ואיומים משותפים ובראשם איראן. למרבה השמחה, מה שהחל כמהלך מסוכן של החלת ריבונות שעלול היה להצית תבערה גדולה מסתיים הערב בהסכם שלום ונורמליזציה שיתרום לביטחון, ליציבות ולשגשוג של עמי האזור. במקביל לכך, ידינו לשכנינו הפלסטינים חייבת להישאר מושטת. היפרדות לשתי מדינות היתה ונותרה הדרך היחידה לשמור על ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית בדורות הבאים, ואני מאמין שיש בכוחם של הסכמים אלה להתקדם גם לעבר מטרה זו״. 

בעקבות ההסכם: הדגלים על חומות ירושלים (צילום: דוברות עיריית י-ם)

ח"כ דודי אמסלם כינה את המאורע היסטוריה, וציטט את הפסוק מספר איוב: "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל עם ישראל". שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הצטרף גם הוא לברכות, וצייץ באנגלית ובעברית, מספר דקות לפני תחילת הטקס: "עוד כמה דקות יתחיל כאן טקס השלום המרגש שישנה את עתיד המזרח התיכון ויחזק משמעותית את מדינתנו . התרגשות אדירה באוויר". 

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, כתב כי מדובר ב"הישג היסטורי למדינת ישראל והישג אישי לבנימין נתניהו. ההסכם עם האמירויות מחזק את החזית האנטי איראנית, יתרום לשיתוף הפעולה האזורי בתחום הכלכלי ויפתח שער להסכמים דומים עם מדינות רבות בעולם הערבי. 
אני מקווה שזה לא יעצבן את ידידי מהשמאל, אבל ייתכן שפרס נובל לשלום נמצא בדרך".

מעיריית ירושלים הגיבו למאורע באמצעות מחווה מרגשת, במסגרתה הקרינו את דגלי ישראל, בחריין, איחוד האמירויות וארה"ב על חומות העיר. ראש העיר, משה ליאון, הודה לראש הממשלה נתניהו ולנשיא טראמפ על חתימת ההסכם, ואמר כי "ירושלים לובשת היום חג לכבודכם". 

בעיריית תל אביב שאבו השראה מהיוזמה של עיריית ירושלים, והקרינו על חזית בניין העירייה שבכיכר רבין את המילה שלום בשלוש שפות: עברית, ערבית ואנגלית.

בניין עיריית ת''א לאחר החתימה על ההסכמים (צילום: אבשלום ששוני)
בניין עיריית ת''א לאחר החתימה על ההסכמים (צילום: אבשלום ששוני)

עם זאת, פוליטיקאים מהעבר השני של המפה הפוליטית וחברי הכנסת הערבים העבירו ביקורת על חתימת ההסכם. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר כי "עוד יגיע היום שבו נחגוג את השלום - אבל היום הזה עוד לא הגיע. הכיבוש ימשיך גם מחר, פלסטינים יחיו תחת משטר צבאי, מתנחלים ימשיכו לגזול מהם אדמות וחיילים ימשיכו לעמוד במחסומים ולהיכנס לבתיהם. הטקס המפואר בוושינגטון הוא לא הסכם שלום היסטורי אלא עסקת נשק היסטרית". 

גם יו״ר רשימת בל״ד במשותפת, ח״כ אמטאנס שחאדה, תקף בחריפות וצייץ: "‏פתרון הסכסוך רק בשלום עם הפלסטניים. כל "שלום"  אחר רק מרחיק ומגביר את תאבון הכיבוש".

גם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, ביקר את ההסכם, על רקע אזעקות הצבע אדום שנשמעו לפני שעה קלה בגזרת אשדוד. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "בזמן שנתניהו חוגג בוושינגטון - חמאס חוגג באשדוד".