מתקרבים לסגר: ועדת השרים החליטה היום (שלישי), מערכת החינוך תיסגר כבר ביום שלישי, בכפוף לאישור הממשלה מחר. כמו כן, הוחלט שהלימודים יתקיימו מחר כרגיל, על אף בקשתו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו.

בנוסף, מסתמן כי מחר יעלו נושאים נוספים לאישור הממשלה לקראת הסגר המתקרב, לרבות אישור למשפחות חללים לעלות לבתי העלמין במהלך הסגר, וכן איסור על פתיחת בתי מלון וצימרים וכן איסור על איסוף משלוחים ממסעדות. 

החלטת ועדת הקורונה מגיעה בהמשך לבקשתו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, ששלח מוקדם יותר היום מכתב לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, ולשר החינוך, יואב גלנט, בו ביקש מהם לחזור בהם מההחלטה שקיבלה הממשלה בתחילת השבוע להשאיר את מערכת החינוך פתוחה עם יום שישי - יום תחילת הסגר הכללי. 

שר הביטחון גנץ ופרופ' גמזו במפקדת אלון, היום

"הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצה המקצועית שלנו. יחד עם זאת, אנו משוכנעים שהעלייה בתחלואה בכלל ובאוכלוסיה הכללית בפרט, נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך ובמיוחד בגילאי 10 ומעלה", כתב גמזו.

"אני מבקש לעמוד בהמלצה המקצועית שלנו ולא לאפשר מחר את פתיחת מערכת החינוך עם כל המורכבות, ייתכן שניתן לצמצם זאת לכיתות ה' ומעלה בלבד. מאחורי המלצה זו עומדים כל גורמי המקצוע", הוסיף.

כזכור, שלשום החליטה הממשלה להטיל סגר כללי החל מערב מיום שישי ולמשך שלושה שבועות בעקבות תחלואת הקורונה הגבוהה. מעת כניסתו של הסגר לתוקף, ייכנסו לתוקפן גם ההנחיות הבאות: הגבלת תנועה למרחק של 500 מטרים מהבית (למעט פעילות ספורטיבית, בדומה לסגר שהוחל בחודשים מרץ ואפריל השנה), סגירת מערכת החינוך, סגירת מוקדי פעילות ופנאי, קניונים ואתרים מסחריים, אתרים תיירותיים וכדומה. השירותים הציבוריים יפעלו במתכונת מצומצמת, וחלקים מהם יפעלו על-פי הנחיות התו הסגול שהציג משרד הבריאות בעבר.

קורונה בישראל (צילום: מרק ישראל סלם)
קורונה בישראל (צילום: מרק ישראל סלם)