אף שהממשלה טרם אישרה את המלצות ועדת השרים ועדיין לא הוחלט כיצד יתנהל הסגר במהלך חגי תשרי, בקרב גורמי האכיפה במשטרה ובפיקוד העורף נערכים לקראת תגבור כוחות משמעותי בקרב הציבור החרדי בירושלים - בעיקר בקרב החסידויות המרכזיות, שמושכות אליהן על פי הערכה עשרות אלפי מתפללים מדי שנה.

 בעקבות מידע מודיעיני שנאסף בימים האחרונים, מתחזקת ההערכה כי אם המשטרה וגורמי האכיפה לא יצליחו להתגבר על מבול החסידים שיפקדו את חצרות האדמו"רים, אחרי החגים ניכנס לגל תחלואה גדול ממדים במגזר החרדי בפרט ובישראל בכלל.

בחסידות גור, הגדולה ביותר בישראל ובראשה האדמו"ר הרב יעקב אריה אלתר, זועמים על הכוונה להטיל סגר ועוצר על ירושלים. בחסידות הוחלט להיצמד בראש השנה למתווה הקפסולות, כפי שגיבשו לטענתם עם האלוף במילואים רוני נומה בטרם הוחלט על סגר. 

מחאת חרדים בירושלים

לטענת גורמים בחסידות, כבר יותר מחודש נמצאים האברכים ובחורי החסידות בקפסולות ולא חוזרים לבתיהם. הם עברו בדיקות קורונה על חשבונם וצפויים להגיע לחסידות באוטובוסים ישירים.

לדבריהם, ההחלטה על סגר התסיסה את האדמו"ר מגור, ששמר על הכללים. בניגוד לחסידויות אחרות, שלא הקפידו, הוא דאג שהאברכים יעטו מסיכות. עוד הם מציינים שהמתווה הוא מדם לבו של האדמו"ר וכי אין בכוונתו לסגת ממתווה זה בתקופת החגים, גם אם ייאלץ להורות לתלמידיו וחסידיו על הפרת הכללים והתקנות. 

בחסידות גור מעריכים כי משרד הבריאות והפרויקטור פרופ' רוני גמזו, כמו גם מקבלי ההחלטות, יסוגו מעמדתם ולא יעמידו את המשטרה וגורמי האכיפה מול מאבקים עם עשרות אלפי חסידים.

פרופ' גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
פרופ' גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

על פי המתוכנן ועל סמך מידע מודיעיני, מתכוונים אלפי חסידים להגיע לירושלים מבני ברק, אשדוד, ערד, קריית גת, חיפה ותל אביב. גורם המקורב לחסידות גור אמר: "האדמו"ר מגור הורה לשר יעקב ליצמן להתפטר משום שלדבריו מקבלי ההחלטות לא עמדו בסיכומים מולו. הימים הנוראים מחייבים תפילה ועל כך הוא לא יוותר. זה יהיה יותר ממלחמה בנושא וחבל שנגיע לאירועים שכאלה".

בגורמי האכיפה מסבירים: "עדיין לא התקבלו ההחלטות וההנחיות ולכן הכל בגדר דיבורים. אנחנו ערים למתרחש".