לאחר טקס החתימה על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, ועל רקע ההסלמה הביטחונית בדרום, נחת הערב (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחזרה בישראל מוושינגטון.

עם נחיתתו בארץ המתינה לראש הממשלה בנימין נתניהו קבלת פנים כפולה: בתחילה זכה לקבלת פנים צוננת, כאשר בטרמינל 3 חיכו לו עשרות מפעילי ארגוני המחאה נגדו בקריאות ומחו על הסגר המתוכנן. מהמוחים נמסר כי, "ישראל נמצאת בתחתית שאליה המנותק השליך אותנו. אז באנו להגיד לו - חבל שלא נשארתם שם כמו שתכלס אתם רוצים. כך גם העם היה מרוויח מלהיפטר ממנהיג ששונא אותו ועושק אותו. צא מחיינו כדי שנשקם אותם".

המפגינים נגד נתניהו מוחים בנתב"ג, צילום: גיא פורן

לאחר מכן, יצאו נתניהו ורעייתו שרה יצאו אל קבוצת של כמה עשרות אוהדים שהמתינה בחלק סגור של שדה התעופה, כשהם מניפים דגלי ישראל ושרים "אוהבים אותכם" וקראו "ביבי מלך ישראל". נתניהו ורעייתו, שעטו מסיכות, הודו למקבלי הפנים ואחלו להם שנה טובה. 

נתניהו יוצא לעשרות תומכים שהמתינו לו בנתב"ג

לפני הנחיתה, ביקש נתניהו לדבר בכריזה של המטוס והודה לכולם. "בדרך כלל שרים כשנוחתים 'הבאנו שלום עליכם', הפעם באמת הבאנו שלום", אמר לנוסעי המטוס. "הסכמי השלום שהבאנו הם מהפכה שטובה לישראל, טובה למזרח התיכון וטובה לאנושות. מקווה שיגיעו לישראל טיסות רבות כמו הטיסה הזו".

נתניהו מודה לצוות המשלחת, צילום: בית ראש הממשלה

קודם להמראה אמר נתניהו: "אני חוזר לארץ עם שלוש משימות - להילחם בקורונה, להילחם בטרור, להמשיך להרחיב את מעגל השלום. אני לא מתפלא שהטרוריסטים הפלסטינים ירו בזמן הטקס ההיסטורי, נכה בכל אלה שידם שלוחה לפגוע בנו ונושיט יד לשלום לכל אלו שידם שלוחה לשלום איתנו".

עוד אמר נתניהו על ההסכמים עם בחריין והאמירויות: "כל אחד שהיה במקום הבין, שעשינו תפנית היסטורית לטובת מדינת ישראל, ולטובת השלום. את הפירות של ההסכמים האלו אזרחי ישראל יראו מהר מאוד והם יעמדו לנו לדורות. הפלסטינים רוצים להחזיר את השלום לאחר אבל לא יצליחו".

טרם ההמראה, ניצל טייס אל על את ההזדמנות וקרא במערכת הכריזה של המטוס לנתניהו להציל את אל על ולסייע לה לצאת מהמשבר אליו נקלעה.