לראשונה מאז היוסדה, קרן פרס בראשית מציגה בפני הקהל הרחב את המועמדים הסופיים לקבלת הפרס היוקרתי על סך מיליון דולר, וקוראת לציבור בישראל ובעולם לבחור את הזוכה לשנת 2021. 

יותר מ-45 אלף איש השתתפו בשבועות האחרונים בשלב הראשון של תהליך הבחירה, והציעו ברשתות החברתיות ובאתר הקרן כ-4,000 מועמדים לקבלת הפרס. שבעה מהם קיבלו את מספר הקולות הגבוה ביותר:

הזמרת והשחקנית האמריקאית ברברה סטרייסנד.

ברברה סטרייסנד (צילום: רויטרס)
ברברה סטרייסנד (צילום: רויטרס)

השחקן, הקומיקאי והפעיל החברתי סשה ברון כהן.

סשה ברון כהן (צילום: רויטרס)
סשה ברון כהן (צילום: רויטרס)

השחקנית והמפיקה גל גדות

גל גדות (צילום: רויטרס)
גל גדות (צילום: רויטרס)

במאי הקולנוע והפילנתרופ סטיבן שפילברג

סטיבן שפילברג (צילום: רויטרס)
סטיבן שפילברג (צילום: רויטרס)

מייסד Salesforce ובעלי מגזין Time"" מארק בניוף.

מארק בניוף (צילום: רויטרס)
מארק בניוף (צילום: רויטרס)

שופטת ביהמ"ש העליון של ארה"ב אלנה קגן.

אלנה קגן (צילום: רויטרס)
אלנה קגן (צילום: רויטרס)

הלורד יונתן זקס, סופר והרב הראשי של בריטניה לשעבר. 

הלורד הרב יונתן זקס (צילום: רויטרס)
הלורד הרב יונתן זקס (צילום: רויטרס)

היום הודיעה הקרן כי היא מזמינה את הציבור לקחת חלק בשלב הסופי והמכריע של תהליך של הבחירה, ולהצביע למועמד או המועמדת הראוי/ ביותר מבין השבעה (להצבעה). בתחילת שנת 2021 יוכרז שמו של הזוכה וייחשף הנושא שאליו יוענקו כספי הפרס, שעומדים על מיליון דולר. 

"קולו של העם היהודי מכל רחבי העולם יהפוך כעת לגורם החשוב ביותר בבחירת הזוכה בפרס בראשית לשנת 2021", אומר מייסד ויו"ר קרן פרס בראשית, סטן פולובץ. "אני גאה להוביל את השינוי המבורך הזה, ולתת לרצון הציבור את המקום הראוי בתהליך הבחירה, לצד ועדת הבחירה המסורה שלנו".

פרס בראשית שנוסד ב-2013 הוא פרס שנתי המעלה על נס אנשים יוצאים מגדר הרגיל שהערכים שעל פיהם הם פועלים וההישגים שלהם מעניקים השראה לבני הדור הבא של העם היהודי. זוכי פרס בראשית לדורותיהם בוחרים מדי שנה נושא פילנתרופי בעל משמעות אישית שחשובה להם ומעבירים מענקים לארגונים הפועלים בתחום.

בפרס בראשית, שזכה לכינוי "הנובל היהודי" על ידי המגזין "טיים", זכה השנה פעיל זכויות האדם ואסיר ציון לשעבר נתן שרנסקי. בשנים האחרונות זכו בפרס ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, שופטת בית המשפט העליון של ארה"ב רות' ביידר גינסבורג, והכנר יצחק פרלמן. חתן פרס בראשית לשנת 2019, רוברט קראפט, תרם 20 מיליון דולר מכספו האישי על מנת להקים קרן המוקדשת למאבק באנטישמיות.

"אני מודה לעשרות אלפי האנשים שהצביעו עד כה, והציעו מועמדים שמהווים מודל לחיקוי עבור צעירים יהודיים ברחבי העולם, ובכך הדגימו את דאגתם לעתיד העם היהודי ולקשר בין מדינת ישראל לבין התפוצות", אומר יו"ר ועדת הבחירה של פרס בראשית ויו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג. "האיכות, הגיוון וההישגים של המועמדים היא מדהימה ומעוררת גאווה, מה שבהחלט יקשה על ועדת הבחירה בתהליך הבחירה".

להצבעה לחצו כאן