תאגיד השידור הציבורי "כאן" הכריז היום (רביעי) על ההליך בו ייבחר השיר הישראלי לאירוויזיון 2021, אותו תבצע עדן אלנה. באתר התאגיד הועלה "קול קורא" הפתוח לראשונה לכלל הציבור, גם מי שאינו חבר באקו"ם.

עדן אלנה תייצג את ישראל באירוויזיון 2021

אם השיר יעבור לשלב מתקדם בתחרות –  יידרש הכותב להירשם לאקו"ם מייד כנדרש. את השירים אפשר להגיש עד יום שני, ה-5 באוקטובר. ועדה מקצועית תבחר (בשני שלבים) רשימה של שירים לאחר סינון מתוך כלל ההצעות.

בחודש נובמבר יועלו השירים שנבחרו לאתר ייעודי, והגולשים יבחרו מתוכם את השיר המועדף עליהם. השירים שיזכו לדירוג הגבוה ביותר באתר ייחשפו לציבור בתוכנית מיוחדת שתשודר בכאן 11 ובדיגיטל בחודש פברואר. בתוכנית הזאת ייבחר השיר שייצג את ישראל באירוויזיון לאחר שקלול תוצאות ההצבעה של הוועדה המקצועית וקולות הצופים. 

כזכור, בשנים האחרונות ייצג את ישראל באירוויזיון מי שזכה בתוכנית "הכוכב הבא", במסגרת שיתוף פעולה בין כאן וקשת. כך נבחרה עדן אלנה לייצג את ישראל בתחרות ב-2020, שבוטלה עקב מגיפת הקורונה, ולאחר מכן הובטח לה כי תייצג את ישראל גם ב-2021. לעומת זאת השיר "פקר ליבי", שכתב והלחין עידן רייכל, נפסל ולא יוכל לייצג את ישראל בתחרות השנה.