האם אנחנו לפני מהפכה בה תתאפשר השמירה על החוק באמצעות רחפנים? כלי טיס ורחפנים הפכו לכלי חובה בכל ארגון ביטחון או אכיפת חוק בעולם וגם בישראל. סנ"צ עמית ליפשיץ, ממלא מקום ראש מחלקת פיתוח אמצעים טכנולוגיים באגף הטכנולוגיה והתקשוב במשטרת ישראל, סיפר במשדר הכלים הבלתי מאוישים AUS&R של חברת iHLS, כי אנחנו בהחלט בדרך לשם: "לפני חודשיים היה אירוע ירי באחד מהכפרים הערביים. בדרך כלל באירוע מן הסוג הזה, עד שכוחות המשטרה מגיעים - הזירה מתרוקנת וכולם נעלמים. הפעם העלנו רחפן לאוויר תוך דקות והגענו ליורים". 

השינוי הדרמטי בטכנולוגיית הכלים הבלתי מאוישים צפוי לחולל מהפכה של ממש בזירות האזרחיות של אכיפת החוק והביטחון. לדברי תנ"צ ליפשיץ, הרחפנים האוטונומיים צפויים לשנות את הזירה. רחפן יוקפץ למיקום אירוע מיד עם קבלת הקריאה, יגיע תוך דקות ויבצע הערכת מצב ראשונית, דקות ארוכות לפני שתגיע הניידת.

לדבריו, "בעת אירוע, זמן ההגעה הוא קריטי. רחפן אוטונומי שיודע להגיע לאירוע יכול לשנות את התגובה של משטרת ישראל. אני יודע ומבין מה קורה באירוע ויודע להזעיק את הכוחות המתאימים. לדוגמה, תלונה על רעש, לכאורה אירוע ללא סכנה, הרחפן יכול לזהות שמדובר בחבורות של נערים חמושים בסכינים ולשדר לאחור את תמונת המצב, והכוחות יתארגנו בהתאם ויזעיקו סיוע". 

פיילוט ראשון בעולם ברחפני שיטור אוטונומיים מתנהל בשנים האחרונות בצ'ולה ויסטה שבקליפורניה. משטרת צ'ולה ויסטה החלה לשלוח רחפנים מגג מטה המשטרה לשיחות למוקד החירום על תקריות כגון פשעים בתהליך, שריפות, תאונות דרכים ודיווחים על מקרי חירום מסוכנים אחרים. התכנית, שנקראת Drone as a First Responder) DFR) , כללה בשלב הראשון של הפיילוט טיסה של הרחפנים למרחק של 500 מטרים בלבד, ולפני שנה קיבלה אישור להפעלת הרחפנים למרחק של שלושה מיילים, ללא חובת קשר עין.