ילד בן 12 נמצא מת בביתו בפנסילבניה, ארה"ב, לאחר שעבר התעללות קשה מצד אביו וארוסתו. מקסוול שולנברגר, נכלא על ידי הזוג בביתם, הוא מעולם לא היה בבית הספר ולא הגיע לבדיקות אצל רופא כבר מעל לעשור. אביו הביולוגי מקס סקוט שולנברגר בן ה-42 וארוסתו קימבלי מורר בת ה-35 הואשמו בעקבות התקרית המזעזעת ברצח ובסיכון רווחת הילד. ילדיהם הנוספים של הזוג, שחיו באותו הבית והיו נראים בריאים, סיפרו כי הם נדרשו להתעלם מקיומו של מקסוול ואחד מהם אמר כי הוא אפילו לא ידע על קיומו. 

   

הזוג המתעלל (צילום:  Lebanon County District Attorney's Office)
הזוג המתעלל (צילום: Lebanon County District Attorney's Office)

פרשת ההתעללות המזעזעת התגלתה כאשר מורר סיפרה בטעות לאחד השכנים על מותו של הילד. השכן מיהר להזעיק נציג מהעיירה אנאוויל שבמדינה שמצא אותו מת במיטתו כשהוא עירום וכשסביבו הצואה והשתן שלו על סדיני המיטה. חלונות חדר השינה היו אטומים לחלוטין ולא היה בחדר חשמל או אור טבעי. המשטרה המקומית שהגיעה לנקודה דיווחה גם על שלושה ווים ממתכת שהיו תלויים על הדלת, שלדעתם, שימשו כדי לשמור על שולנברגר הקטן.

מבדיקת רופא וניתוח של הגופה עולה כי בן ה-12 לא סבל מלקות נפשית או פיזית, מלבד תת-תזונה קשה ומסת שריר מוגבלת בכל ארבעת גפיו. משקלו היה 19 ק"ג, גובהו היה רק 50 ס"מ והוא לא היה יכול לעכל אוכל או לעמוד בכוחות עצמו במהלך חייו. מייקל ג'ונסון, שביצע את נתיחה הגופה, קבע כי הילד נרצח. הוא סבל מפציעת ראש קשה ובשילוב של הזנחה ותת תזונה – הוא לא שרד את הטראומה.

פייר הס גרף, פרקליט המחוז אמר: "זהו הצעד הראשון בדרך הארוכה לצדק עבור הילד הקטן. מקס שולנברגר היה קיים – אני אפילו לא אקרא לזה לחיות – במצב של סבל תמידי. הוא נותר רעב, נעול ומבודד עד יומו האחרון. הילד הזה מעולם לא ציפה ליום הלימודים הראשון שלו או נשף על נרות עוגת היום הולדת שלו", הוא המשיך והוסיף כי "הייאוש המוחלט שהיה בחייו של מקסוול מחייב צדק על מותו המזעזע". שני החשודים הועברו לחקירה וכעת הם מוחזקים על ידי המשטרה ללא ערבות.