הנתונים שהובילו לסגר: מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה פרסם היום (רביעי) את הנתונים העדכניים להיקף התחלואה בנגיף, שהובילו להחלטה על סגר. על פי הנתונים שפורסמו, בשבועות האחרונים נרשמה עלייה ניכרת במגזר הכללי, שבאה לידי ביטוי באחוז הנשאים החיוביים ובמספר המאומתים החדשים. 

כאמור, הערב עדכן משרד הבריאות כי 5,494 מקרי קורונה מאומתים חדשים אותרו ביממה האחרונה מתוך 57,251 תוצאות בדיקות. סך החולים הפעילים עומד על 45,145, מתוכם 551 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-137 מונשמים. מאז חצות נפטרו 11 חולים ובסך הכל מפרוץ המגפה נפטרו 1,163 חולים.

מבחינת התפשטות גיאוגרפית של היקף התחלואה, עולה כי במספר ערים יש נתונים גבוהים מבערים אחרות, וכי עם פתיחת שנת הלימודים נרשמה עלייה חדשה בקרב החולים בני הנוער, בין הגילאים 10-19. נתון מעניין ביחס למספר המבודדים הצביע על כך שישנה פגיעה במשק גם ללא החלת הגבלות, משום שעל כל חולה פעיל ישנם חמישה אנשים נוספים שנכנסים לבידוד בעקבותיו. 

בתוך כך, 140 חולי קורונה המאושפזים בבתי החולים בירושלים ובצפון יועברו היום לבתי חולים במרכז ובדרום, בעקבות העומס הרב במחלקות הקורונה, במסגרת מבצע שזכה לשם "ערבות הדדית".

קורונה - פרופ' רוני גמזו בדיון בוועדת החוקה. צילום: דוברות הכנסת

החלוקה המלאה:

  • 25 חולים יעברו מבית החולים רמב"ם לבית החולים שיבא
  • 25 חולים יעברו מבית החולים נהריה לבית החולים סוראסקי
  • 15 חולים יעברו מבית החולים בני ציון לבית החולים סוראסקי
  • 20 חולים יעברו מבית החולים העמק לבית החולים רבין
  • 20 חולים יעברו מבית החולים כרמל לבית החולים רבין
  • 10 חולים יעברו מבית החולים הדסה לבית החולים סורוקה
  • 15 חולים יעברו מבית החולים שערי צדק לבית החולים סורוקה
  • 10 חולים יעברו מבית החולים ברזילי לבית החולים סורוקה

מוקדם יותר היום, הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, התכנסה לדיון יחד עם מנהלי בתי חולים בנושא העומסים על המחלקות וחשש מקריסת בתי החולים.

ח"כ עפר שלח אמר: "אנחנו נכנסים לסגר של החגים שאת נזקו אנו יודעים ואת תועלתו פחות. אין שום ציפייה שאמצעי הסגר יורידו את התחלואה. וכשאנו רואים את העומס בבתי החולים, יש את התחושה שעושים משהו רק בגלל שלא יודעים לעשות משהו אחר ולא כי מישהו רואה בקצה פתרון. זהו מצב של קריסה שלטונית שמדאיגה לא פחות מנתוני התחלואה, מכך ש10% מהבדיקות חיוביות ומכך שמערך קטיעת שרשרת הדבקה יהיה בנוי רק בנובמבר.

"במדינה שמוציאה עשרות מיליארדים לטיפול בעיות אחרות, הצרכים הכספיים של בתי החולים צריכים להיות מסופקים מיד בלי לשאול שאלות. 1000 המיטות שדוברו שהתווספו בגלל הקורונה, זוהי הזזה של מספרים ממקום למקום ולא באמת תוספת. כל הדברים האלו משפיעים על אמון הציבור והבנת הציבור של כל המהלכים, זה הבסיס לקבלת הנחיות הציבור מהממשלה".