משטרת ישראל, פעלה אתמול (שלישי), ביישוב ירכא כדי לחלץ כלבים שלפי החשד שימשו לקרבות והוחזקו בתנאים קשים, כאשר חלקם פצועים. בעקבות מידע שהתקבל בתחנת המשטרה גליל מערבי, השוטרים הגיעו לבית החשוד במעורבות בקרבות כלבים. 

במקום שאליו התייחס הדיווח שהתקבל, נמצאו תשעה כלבים שהועברו על ידי השוטרים מהצפון למקום מבטחים על מנת שיוכלו לקבל טיפול רפואי הולם. שלושה חשודים הועברו לחקירה. משטרת ישראל פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה את הסרטון של היציאה לפעולה להצלת בעלי החיים.

משטרת ישראל הצילה תשעה כלבים מקרבות (צילום: משטרת ישראל)

קרבות הכלבים בישראל הן דבר אסור על פי חוק צער בעלי החיים שנקבע בשנת 1994. החוק קובע מספר איסורים והגבלות בנוגע לפגיעה בבעלי חיים ובינהם, איסור על עינוי, התעללות והתאכזרות של אדם כלפי בעל חיים בכל דרך. כמו כן, נאסר גם על ארגון קרבות בין בעלי חיים, שיסוי, העבדה מוגזמת והמתה ברעל.

הקרבות בדרך כלל נעשים על ידי אנשים שמתעללים בכלבים האלו ומגדלים אותם בתנאי מחייה ירודים. הם מתבצעים בתוך זירה מאולתרת, ללא כל אפשרות מילוט לכלבים והם נאבקים זה בזה – עד המוות. הכלבים שבדרך כלל משתתפים בקרבות אלו כלבים שהוגדרו כמסוכנים, הסוגים בדרך כלל הם אמסטף, בול טרייר, דוגו ארגנטינו, טוסה יפני, סטאף אנגלי, פיטבול טרייר, פילה ברזילאי ורוטווילר.