איך השפיע טקס החתימה על הסכם השלום בבית הלבן על מצבם של נתניהו והליכוד? לפי סקר מנדטים שפורסם הערב (רביעי) בחדשות 13, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו נחלשת במנדט ועומדת על 30 מנדטים, ומנגד ימינה ממשיכה להתחזק וניצבת על 22 מנדטים.

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

המפלגה השלישית בגודלה היא יש עתיד עם 18 מנדטים ואחריה הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים. כחול לבן וישראל ביתנו עם 8 מנדטים כל אחת וגם מרצ מפתיעה עם 8 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה עם 7 מנדטים כל אחת. 

לא עוברות את אחוז החסימה: העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי. 

מפת הגושים: 
גוש הימין - 66 מנדטים, גוש המרכז-שמאל - 46 מנדטים, ישראל ביתנו - 8 מנדטים. 

אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: יואב ארי דודקביץ',יונתן זינדל,מרים אלסטר, פלאש 90)
אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: יואב ארי דודקביץ',יונתן זינדל,מרים אלסטר, פלאש 90)

בתשובה לשאלה "מי המתאים ביותר להיות ראש הממשלה", בנימין נתניהו הוביל עם 31%, אחריו נפתלי בנט עם 18%, יאיר לפיד - 13% ובני גנץ - 10%. יותר מרבע המשיבים, 28%, ענו 'לא יודע'. 

בסקר עלה כי הישראלים פסימיים מאוד בנוגע לסגר המתקרב. בתשובה לשאלה "האם אחרי הסגר מצבנו יהיה טוב או שנזדקק לסגר נוסף", 46% ענו כי הם חושבים שהסגר יעזור רק באופן זמני וישראל תגיע לסגר נוסף, ואילו 41% חושבים שהסגר לא ישנה דבר. 

כמו כן, מרבית העונים חושבים שראש הממשלה נתניהו נכשל בניהול משבר הקורונה: 58% לא מרוצים מתפקודו של נתניהו, 21% די מרוצים ורק 12% מרוצים מניהול המשבר על ידי ראש הממשלה. 

הסקר נערך ע"י פרופ' קמיל פוקס וכלל 707 נשאלים. התשאול נערך ע"י חברת "פרויקט המדגם" בהנהלת ד"ר אריאל איילון וע"י חברת "סטט-נט" בהנהלת יוסף מקלדה.