נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אישר הלילה (חמישי) את הדיווח לפיו עובד בבית הלבן נמצא חיובי לנגיף קורונה, יממה לאחר טקס חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות שנערך בבית הלבן בוושינגטון. זאת, פחות מ-24 שעות מאז עזיבתה של המשלחת הישראלית את המקום.

רק לפני שעות אחדות נחת בנתב"ג ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומיד עם הגעתו יצא להגיד שלום לכמה עשרות תומכים שהמתינו לו בשדה התעופה - זאת למרות הנחיות הבידוד של המשלחת, שהמריאה על בסיס "מתווה הספורטאים", לפיו הם טסים כקפסולה, בדומה לקבוצת כדורגל או כדורסל שמגיעה למשחק בחו"ל.

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

על פי המתווה, אם חברי המשלחת נחשפים לאנשים נוספים מלבד אנשי קפסולה, הם מחוייבים לעבור חקירה אפידמיולוגית, ולהיכנס לבידוד במידת הצורך. לעומת זאת, אם מתברר שמישהו שהיה בקפסולה יוצא מגבולותיה, הוא וכל חברי הקפסולה יחוייבו בבידוד. מתוקף כך, מסתמן כי ראש הממשלה ופמלייתו יחוייבו להיכנס לבידוד, עד תום החקירה האפדימיולוגית.

כזכור, "הסכם אברהם" נחתם אמש בין ישראל, איחוד האמירויות ובחריין. בטקס השתתפו מנהיגי כל המדינות, וכמו כן גם נשיא ארצות הברית, דונלד טראפ, מנהיג המדינה המתווכת. מההסכם עולה עולה התחויבות משני הצדדים לפעול ללא לאות למציאת פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ולנסח הסכמים משותפים נוספים בתחומי הכלכלה, המדע, התיירות, החינוך, הבריאות וכיוצא בזה.