המשטרה ממשיכה את המאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה לנוכח העלייה המדאיגה בקצב התחלואה, ומתכננת שימת דגש מרבית בימי החג - על מנת למנוע הפרות בוטות של תקנות החירום במהלך הסגר.

בימים האחרונים עושה המשטרה שימוש במסוק משטרתי על מנת לאתר התקהלויות אסורות בשטחים פתוחים ובאזורים מוסווים. "משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף, במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו", נמסר מהמשטרה. "המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל".

בתוך כך, לנוכח ההחלטה על סגר בימי החג, הגישו אתמול עו"ד אברהם זילברשלג, המייצג את ועד קהילות בני ברק, ועו"ד אליעזר פומרנץ, המייצג את הרב חנוך דרנגר, נציג קהילות החסידים בבית שמש - בקשות למשטרה לקיים הפגנות כבר במוצאי החג, ביום ראשון בשעה 21:30,
בבית שמש ובבני ברק.

בהודעה מבהירים מגישי הבקשות כי ההפגנות יתקיימו בהתאם לכללים, וכי מטרותיהן הן לבטא את תחושת הכאב נוכח השלכותיו ההרסניות של הסגר, הפוגעות בקיום מסגרות חיי הדת, בכלכלה וברווחת התושבים, אשר רואים בסגר פגיעה בזכויות הכלל והפרט.

"המפגינים יבקשו להביע מחאה וחוסר אמון במדיניותה הכושלת של הממשלה, המוכתבת על ידי ראש הממשלה, הנאשם בפלילים, ואשר נכשל כישלון חרוץ בהנהגת המדינה", כותב עו"ד פומרנץ בשמו של הרב דרנגר.