השר זאב אלקין (הליכוד), העומד בראש הצוות הממשלתי העוסק בסוגיית נסיעת החסידים לאומן, פירסם הבוקר (חמישי) הודעה בה הוא קורא לישראלים הממתינים בגבול אוקראינה, לחזור ארצה. בהודעתו כתב אלקין כי ממשלת אוקראינה הודיעה באופן סופי כי לא תאשר כניסת ישראלים לשטחה, בכל דרך.

נציגי הצלב האדום מטפלים בנצורים באוקראינה

השר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "למרות מאמצים רבים שנעשו כדי לסייע לישראלים שניסו להיכנס לאוקראינה דרך בלארוס או מולדובה, הגיעה הבוקר תשובה סופית שלילית משלטונות אוקראינה. אוקראינים הודיעו שלא יאפשרו לא כניסה דרך מעברי גבול ולא שום משלחת מצומצמת. אני קורא לאזרחינו לחזור לארץ ולהישמע להנחיות הבידוד בחזרתם. שנה טובה".

בימים האחרונים התקבלו דיווחים על מאות חסידים "הנצורים" בגבול בין בלארוס לאוקראינה, ומנסים להיכנס ולהגיע לאומן לקראת חגיגות ראש השנה בקבר רבי נחמן מברסלב. בשל הגעת מאות חסידים למעבר הגבול, הזרים משמר הגבול האוקראיני כוחות רבים על מנת למנוע מהם את הכניסה למדינה. כזכור, כבר לפני מספר שבועות הודיע ראש ממשלת אוקראינה כי יאסור כניסת זרים למדינתו בתקופת חודש ספטמבר. החסידים מנגד, הודיעו שיעשו ככל הניתן על מנת לעלות לקבר הרב באומן.

עניין הטיסות לאומן עורר השנה סערה גדולה לאחר שפרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הודיע כי הוא מתנגד לטיסתם של מאות ואלפי אנשים למדינה אדומה. בקרב חסידי ברסלב הושמעה ביקורת נרחבת נגד הממשלה בעניין זה.