מתלוננת נוספת על הנשיא האמריקאי: דוגמנית העבר, איימי דוריס, סיפרה בהרחבה לעיתון הגרדיאן כיצד נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הטריד אותה מינית לפני כ-20 שנה בטורניר הטניס US Open. תלונה זו, מצטרפת לשורה של תלונות על התנהגות מינית מילולית ופיזית בלתי הולמת של הנשיא. 

בעדותה, סיפרה כי התנהגותו של טראמפ השאירה אותה בהרגשת "בחילה" ובהרגשה שהיא "חוללה". האינטרקציה בין השניים התרחשה מחוץ לתא השירותים בתא האח"מים בו צפה טראמפ במשחק הטניס, ב-5 בספטמבר 1997. דוריס, שהייתה בת 24 באותה עת, האשימה את הנשיא בדחיפת לשונו לגרונה, התקרבות בלתי רצויה לגופה, ואחיזתה באופן בו היא לא יכולה לחמוק.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בנבאדה (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
דונלד טראמפ בעצרת בחירות בנבאדה (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

"הוא פשוט דחף את הלשון שלו לגרון שלי, ודחפתי אותו ממני. ואז הוא החזיק אותי חזק יותר, הידיים שלו זזו לאורך כל הגוף שלי והוא תפס לי את הישבן, את החזה, את הגב, הכל", סיפרה הדוגמנית, היום בת 48. "הייתי באחיזתו, ולא יכולתי לחמוק ממנו", אמרה והוסיפה: "אני לא יודעת איך קוראים לזה כשמישהו פשוט דוחף לך את הלשון לתוך הגרון, אבל הוצאתי אותה החוצה עם השיניים שלי, יכול להיות שפגעתי בלשון שלו כשעשיתי זאת".

דרך עורכי דינו, הנשיא טראמפ דחה מכל וכל את האפשרות שאי פעם הטריד, התעלל או התנהג באופן בלתי הולם כלפי הדוגמנית. דוריס, שגרה בפלורידה, סיפקה עדויות שמחזקות את ודאות המפגש בין השניים, כולל כרטיס הכניסה לתחרות הטניס US Open שהיה ברשותה, ושש תמונות שונות המוכיחות כי השניים היו באותו מקום ובאותו זמן. טראמפ היה בן 51 בעת המקרה, ונשוי לאישתו השנייה, מרלה מייפלס.

טענותיה אוששו עוד, על ידי מספר אנשים שטענו שהשניים היו באותו מקום ובאותו זמן, וכי שמעו שכך קרה מדוריס. ביניהם, חברה טובה מניו-יורק, שם קרה המקרה המדובר, ואמה של דוריס, אליה היא התקשרה מיד לאחר שככל הנראה הוטרדה על ידי הנשיא. דוריס טענה בפני עיתון הגרדיאן שהתכוונה לספר על המקרה כבר בשנת 2016, עוד בטרם נבחר טראמפ לתפקיד הנשיא, אך ויתרה מחשש שיפגע במשפחתה. הדוגמנית היא אמא לשתי בנות תאומות כבנות 13.

עצרת בחירות של דונלד טראמפ בנבאדה בניגוד למגבלות הקורונה. צילום: רויטרס

"עכשיו, כשהבנות שלי בגיל הזה, אני רוצה שידעו שאסור לאף אחד לעשות להן את זה. לאף אחד אסור לגעת ולעשות להן מה שהוא רוצה", אמרה. "אני מעדיפה להיות מודל לחיקוי, אני רוצה שהן יראו שלא נשארתי בשקט, ועמדתי מנגד למישהו שעשה משהו שהוא לא מקובל", הוסיפה הדוגמנית.

דוריס סיפרה כי בילתה מספר ימים עם טראמפ בניו-יורק, לאחר שבן הזוג שלה באותה תקופה לקח אותה לסוף שבוע בעיר. בן זוגה באותו הזמן, ג'ייסון בין, היה משקיע בתחום האופנה, והיה מיודד מאוד עם הנשיא. בשנת 1,999, טראמפ תיאר את בין בראיון כ"חברו הטוב ביותר". ביום שישי, ה-5 בספטמבר, השלושה נפגשו במגדלי טראמפ במנהטן. "הוא מההתחלה התנהג כאילו הכל מגיע לו", סיפרה הדוגמנית, "למרות שהייתי שם עם בן הזוג שלי".

השניים הצטרפו לטראמפ בתא האח"מים הצופה למגרש. תמונות מאותו היום מראות את טראמפ לצד דוריס וחברים נוספים בתא המדובר בו בילו יחד. הדוגמנית סיפרה כי התקרית התרחשה כשהיא קמה להשתמש בשירותים. כשיצאה מהתא, על פי עדותה, טראמפ חיכה בחוץ. "בהתחלה חשבתי שהוא שם כדי להיכנס אף הוא לשירותים. אך זה לא היה הסיפור, לצערי". לאחר שכפה עצמו עליה, היא דחפה אותו וצעקה: "לא, תתרחק". היא סיפרה כי "לא היה אכפת לו" מהצעקות שלה. "זה לא משנה מי אתה, כשמישהו אומר לא - זה אומר לא. אבל לי זה לא עבד, זה לא היה מספיק כדי לעצור אותו". 

פרקליטיו של טראמפ טוענים כי הגרסה של דוריס לא מתיישבת, מכיוון שאם הייתה התנהגות בלתי הולמת מצד טראמפ בתא האח"מים, היו לכך מספר עדים. עוד הם טענו, כי הם לא מבינים מדוע דוריס המשיכה להתרועע עם טראמפ בימים שאחרי התקיפה, למרות שהייתה שם עם בן הזוג שלה. כמו כן, אמרו כי להאשמות יש ניחוח פוליטי בשל הוצאתן לאור סמוך לבחירות בארצות הברית, הצפויות להתרחש בחודש נובמבר הקרוב.

הנשים שהתלוננו נגד טראמפ (צילום: צילום מסך)
הנשים שהתלוננו נגד טראמפ (צילום: צילום מסך)

כזכור, בשנת 2016, במהלך קמפיין הבחירות של טראמפ לנשיאות, שלוש נשים טענו כי הנשיא הטריד אותן מינית בעבר. השלוש אף התייצבו  מול המצלמות וקראו לחברי הקונגרס לחקור את הטענות נגד הנשיא. יותר מתריסר נשים אחרות טענו בשיחות עם עיתונאים לפני הבחירות ב-2016 כי נפלו קורבן להטרדות מיניות ואף לתקיפות מיניות מצדו של מי שהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות. טראמפ, מצידו, הכחיש זאת בתוקף והאשים אותן כי הן שקרניות.