לרקע התנגדות וזעם מצד הציבור, ועדת החינוך קיצרה היום (חמישי) את תוקפן של התקנות המגבילות פעילות של מוסדות חינוך ודרשה מהממשלה להביא עד יום רביעי הבא תקנות חדשות ובהן התייחסות נפרדת לכל שכבת גיל. "יש למצוא את האיזונים הנכונים בין שמירה על בריאות הציבור, התלמידים, ההורים וצוותי ההוראה ובין המשך תפקודו של המשק. על פי הנתונים וגם בהתאם להמלצת הפרופ' גמזו ניתן לאפשר לתלמידים עד כיתה ד' להמשיך ללמוד", אמר יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע. 

קורונה - פרופ' רוני גמזו בדיון בוועדת החוקה. צילום: דוברות הכנסת

כזכור, רק אתמול הוחלט על השבתת מערכת החינוך כבר מהיום, עם הקלות למטפלות שיהיו רשאיות להגיע לבית הילד שבו. אושרו גם החרגת קיום בחינות הבגרות יחד עם הפעילות החינוכית של תלמידי החינוך המיוחד, כפרי הנוער, ילדים ונוער בסיכון.

שר החינוך יואב גלנט, השר להשכלה גבוהה זאב אלקין ושר הרווחה איציק שמולי התנגדו לסגירה, אך הם היוו מיעוט מול התומכים, ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין. גלנט קרא למהלך "החלטה שגויה", וטען כי "סגירת מערכת החינוך שקולה להטלת הסגר על שוק העבודה מוקדם מכפי שנקבע". 

יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע אמר בתגובה: "זו החלטה מיותרת, שאפשר היה להימנע ממנה. יש ספקות היכן מתרחשות ההדבקות, וכמובן עולה השאלה מה קורה בגנים, שם ההדבקה היא מאוד מאוד נמוכה. גם בבתי הספר היסודיים נתוני ההדבקה נמוכים".

יניב בר אור, מנכ"ל התאחדות מעונות היום הפרטיים, חיזק את דבריו של שפע ואמר: "אף כי ארגוני פורום הגנים מפצירים לפתוח את מעונות היום, אנו מכבדים את החוק ודואגים לבריאותם של אזרחי ישראל. גם דעתנו היא כי סגר בתקופה זו עלול להיות מכה כלכלית אנושה למעונות היום ולמשק כולו".

פורום הגנים הפרטיים טען כי ״החלטת הממשלה משוללת כל הגיון בסיסי. אין ויכוח שאחוז התחלואה וההדבקה בקרב פעוטות מגיל לידה עד גיל 3 שואף לאפס, ואפילו פרופ' גמזו גורס שהתחלואה בגילאים האלה נמוכה". אלו הודיעו כי הם יפתחו את כל הגנים הפרטיים בישראל, לטובת המשך החינוך הרציף של הילדים ומתן האפשרות להורים להמשיך לעבוד.

מועצת התלמידים והנוער הארצית טענה: "אנחנו מצטערים על החלטת הממשלה. ההחלטה כבר קרתה, ונכון לעכשיו אנחנו ממשיכים להתריע על נזקים ולדרוש פתרונות".