בסגר הזה תהיה תרבות: מרכז סוזן דלל שהציג השנה תשע הופעות בכורה עולמיות במסגרת פסטיבל תל אביב דאנס בהפקה ייחודית וייעודית לפלטפורמה הדיגיטלית, כולן של יוצרים ישראלים, הודיע היום (חמישי) כי ימשיך גם בתקופת הסגר עד לתאריך ה-26.9.20, בעלות של 20 ש"ח בלבד למופע, או כרטיס משולב לכל המופעים בעלות של 99 ש"ח. 

בבכורות לוקחים חלק כוריאוגרפים ישראלים מובילים - אורלי פורטל, להקת שאדן למחול, רנה שינפלד, עדי בוטרוס, רועי אסף, שלומית פונדמינסקי, אנאבל דביר, אנסמבל מחול קייזר אנטונינו ואלה רוטשילד.

מופעי הפסטיבל:
"ראיתי פרפר" – ערב מחול ושירה של תיאטרון מחול רנה שיינפלד:
רנה שיינפלד מציגה ערב המורכב מארבעה חלקים בהם תציג את יצירות המחול והשירה שלה. היצירות - "ראיתי פרפר", "ירח שט בנחל מחפש כוכב", "שפשפתי אבן באבן" ו"הגוף הרוקד רועד רוטט" - מוצגות על רקע פסקול שחובר על-ידי המלחין זוכה פרס הגראמי דיוויד דרלינג וכ-40 שירים שכתבה רנה שיינפלד במשך כ-30 שנה.

"עוד דבר אחד" – עדי בוטרוס:
בעבודתו החדשה, מעמיק עדי בוטרוס את עיסוקו בזהות גברית כמרחב הנתון למנגנוני שליטה וכח. העולם הגברי, ברובו, מתנהל על פי מערכת פאלית, שבסיסה כוח והדחקה ריגשית. היצירה תבוצע על ידי ארבעה גברים בעזרתם, מבקש בוטרוס לבחון מחדש את היחסים בין גבריות לכוח, את הקשר שבין המרחב הקונפלקטואלי לבין הגוף ותוצריו ואת האפשרות להתמסר לגוף אחר מבלי להתחייב לפרשנות זוגית-מינית.

"צורה מס' 16" – רועי אסף:
צורה מס' 16 היא עבודת מחול לשלושה רקדנים ועפיפון או ריקוד לשני זוגות בסדרה של אלף התחלות, ריקוד שחייב את חייו להוקטו ומריקו, ליוהאנס מהמאה ה 19, ליוהאנס מהמאה ה 21, לאהבה, לשנאה, לילד פלא, למפלצת הגשם, לרוח רפאים, לנערות ולנערים, להתמוטטות עצבים, לאגרטל עם פרחים, לפיל מזוקן וגמל ששוחה באגם. צורה מס' 16 היא עבודה לצופה היחיד שקובע את גורלה, ואם זה בכלל ריקוד.

צורה מספר 16, רועי אסף (צילום: רפי דלויה)
צורה מספר 16, רועי אסף (צילום: רפי דלויה)

"Big Hand, Little Hand” – שלומית פונדמינסקי:
אישה יושבת זקופה. היא ממתינה. האוויר שבתוכה, ישתנה ויעצב את עולמה. הגיל שלה, הנוף, הבית שלה, זיכרונותיה יתפרקו ויבנו מתוך מצב פיזי ותודעתי של המתנה. למי היא מחכה? ולמה? שלומית פונדמינסקי יוצרת ומבצעת סולו חדש בהשראת מחוגי השעון ומושג הזמן.

"7 INCH OF SLAM - THE FULL BODY SOUNDSCAPE” – אנאבל דביר:
המופע הוא אלבום חי לפס-קול ההטחה ו"הגוף של הקול", בו מתרגלות המופיעות את הדחף האנרגטי, אינסטרומנטלי-מוסיקלי והתחושתי-מוחשי, שבמפגש בין הגוף לרצפה. 'הנוף-קול' (Soundscape) מעובד באמצעות טרנספורמציה של ארכיטיפים אודיאליים ו"שירת אינסטרומנטים", מבקש להתמיר את משמעותן הפרפורמטיבית-נגטיבית של פעולות הגוף הבשרי, ולהבנות קונוטציות חדשות עבורן.

"כל עוד יש אויר מסביב" - אנסמבל מחול קייזר אנטונינו:
ביצירתם החדשה, "כל עוד יש אויר מסביב", מתעמתים השניים עם גוף, טבע, סביבה והיחסים ביניהם.  העבודה כוללת קטעי יצירות של המלחין הגרמני לודוויג ואן בטהובן, שהשנה מציינים ברחבי העולם את יום הולדתו ה-250, לצד עיבודים חדשים.

"פיגולים" -  אלה רוטשילד
יצירתה החדשה של אלה רוטשילד, כוראוגרפית, אמנית רב תחומית ורקדנית, מתארת סיפור תרבותי על רקע ארוחה סביב שולחן ארוך. שלוש הדמויות הראשיות סובלות מבדידות בלתי נסבלת ונלחמות על דרכן בין חיים למוות. התפאורה חושפת סיפורים בתוך סיפורים, תוך הסתמכות על שכבות הקשרים שבין דמויות הרבות.  דרך ישותה המטריאליסטית מגיעה כל דמות לתודעה וחושפת את אנושיותה המהותית ביחס לקיום ולחיפוש אחר האושר. הארוחה משמשת כייצוג של אופן התנהלותנו בחברה העכשווית: הטקס והרגלי הפעולה מאפשרים מרחב לבנאליות ופנטזיה, פחד ותשוקה, ומאבק בין מעמדים סוציו-אקונומים.

לרכישת כרטיסים ולצפייה במופעים באתר:
telavivdance.suzannedellal.org.il