מועדון השגרירים בישראל והמועדון המקביל בדובאי, סיכמו השבוע על שיתוף פעולה שיכלול ביקורים הדדיים של משלחות בתחומי העסקים, החברה והתרבות. כזכור, במהלך הסכם השלום שנחתם בין ישראל לבין איחוד האמירויות בוושינגטון ביום שלישי, שלח השגריר יצחק אלדן, נשיא מועדון השגרירים שפועל לחיבור בין הדיפלומטים הזרים לבין מדינת ישראל ללא מטרות רווח, מכתב ברכה לראשי המועדון המקביל בדובאי והציע שיתוף פעולה בין הצדדים.

יצחק אלדן ומיכאל אדרי (צילום: OVLAC)
יצחק אלדן ומיכאל אדרי (צילום: OVLAC)

נשיאי המועדונים סיכמו על חילופי משלחות רמות דרג של אנשי עסקים, חברה ותרבות. מיד עם פתיחת קו הטיסות בין שתי המדינות, צפויה להגיע משלחת ראשונה מדובאי לישראל, ולאחר מכן, משלחת של המועדון הישראלי לדובאי.

למחרת התקבלה תגובה אוהדת מנשיא המועדון, הרוזן אוליבייה מוורמברנד-סטופך, וממנכ"לית המועדון, סבינה עזיזובה: "אנחנו מתייחסים בברכה להתפתחויות הנוכחיות וההיסטוריות ולהישגים באזור ומקבלים בברכה את שיתוף הפעולה בין הארגונים שלנו בהקשר של הבנה בינלאומית, כמו גם שיתוף פעולה כלכלי ותרבותי, ומבטיחים את תמיכתנו המלאה".

דובאי  (צילום: רויטרס)
דובאי (צילום: רויטרס)

"היוזמה של מועדון השגרירים בישראל היא התרומה לקידום השלום ושיתוף הפעולה האזורי", אמר השגריר אלדן, והדגיש כי שיתוף פעולה דומה נרקם בימים אלו גם עם מועדון השגרירים של בחריין.