הלילה (שישי) נמשכו הפגנות המחאה ברחובות ערי בחרין, זה הלילה השישי ברציפות. ההפגנות מתרחשות במחאה על הסכם השלום שצפויה בחרין לחתום עם ישראל.

המפגינים ברחובות נושאים שלטים בגנות ישראל וארה"ב וכן הודעות תמיכה בעם הפלסטיני: "לא לנורמליזציה עם משטר הכיבוש". שלטים נוספים המניפים המפגינים מגנים את ההתערבות הישראלית "המגונה" בנעשה במפרץ. 

השבוע השתתפה בחרין בטקס החתימה על הסכם השלום בוושינגטון בין ישראל ואיחוד האמירויות, לאחר שבשבוע שעבר נודע כי מדינת האי הקטנה מהמפרץ הערבי צפויה אף היא לחתום על הסכם שלום עם ישראל. 

הפגנות מחאה בבחרין. צילום: תומסון, רויטרס

מול השלטון הסוני של שבט ח'ליפה, שמחזיק במרבית משרות ההנהגה, כ-70 אחוז מבין מיליון וחצי התושבים הם מוסלמים שיעים שרבים מהם מתנגדים למשטר הנוכחי ומזדהים עם איראן. מיד עם ההודעה על ההסכם עם ישראל התעוררו תגובות נזעמות ברחוב הבחריני והתגיות "בחרינים נגד נורמליזציה" ו"נורמליזציה היא בגידה" הובילו ברשתות החברתיות המקומיות.

מאז ומתמיד ראתה איראן בבחרין כמדינת לוויין שלה, בשל ריבוי האוכלוסייה השיעית בה. בשנת 1927 פנה רזה שאה פהלווי, השאה האיראני, לבריטניה, בדרישה להחיל על האי הקטן את ריבונותו. בתגובה השיתו הבריטים, ששלטו אז באזור, סנקציות חריפות כנגד האיראנים, והחילו תקנות חדשות במדינה על מנת לקעקע את שלטון המיעוט הסוני בה על פני הרוב השיעי. בשנת 1981 בלמו השלטונות הבחרינים ניסיון הפיכה איראני במדינה, בסיוע בחרינים שיעים.