הארכה נוספת: השר לביטחון פנים, ח"כ אמיר אוחנה, הודיע היום (שישי) על הארכת כהונתם של מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ולמ"מ נציב השב"ס, גונדר אשר וקנין, בחצי שנה, או עד למינוי קבע במשטרת ישראל ובנציבות השב"ס.

כזכור, בחודש אוגוסט הודיע אוחנה כי הוא יגיע להחלטה בנוגע למפכ"ל תוך שלושים יום, אלא שהתקופה הזו הגיע לסיומה מבלי שהתגבשה החלטה סופית. ההערכות היו כי אוחנה מתכוון למנות מפכ"ל קבוע מתוך הארגון, ומקורביו סיפרו על מספר מועמדים שנשקלו לתפקיד, חלקם מתוך המשטרה וחלקם ניצבים בדימוס. 

גם קודמו בתפקיד, ח"כ גלעד ארדן, נקלע לאותה הסיטואציה, כאשר ניסה להעביר לוועדת גולדברג את שמו של המועמד על מנת שתיבחן כשירותו למלא את המשרה. הצעותיו של השר ארדן נדחו בזמנו, משום שהציע מספר מועמדים, ונתקל בסירוב חד משמעי מצד השופט בדימוס, אליעזר גולדברג, שקבע כי הוועדה תבחן אך ורק מועמד אחד בכל פעם. 

 גלעד ארדן בעת כהונתו כשר לביטחון פנים  (צילום: ללא)
גלעד ארדן בעת כהונתו כשר לביטחון פנים (צילום: ללא)

בשל הקשיים למנות מפכ"ל קבוע, ניצב מוטי כהן, המכהן כממלא המקום, מחזיק בתפקיד זה כבר קרוב לשנתיים, במהלכן טיפל באכיפת תקנות קורונה, הפגנות הקהילה האתיופית, מערכות הבחירות וכן שמירה על הסדר בהפגנות שנערכות ברחבי הארץ ומול מעון ראש הממשלה בבלפור בשבועות האחרונים.
 
גורמים במשטרה התייחסו לדיונים הארוכים בנוגע למינוי לתפקיד הבכיר, וטענו כי אלו "מחלישים את הארגון משום שחוסר הוודאות לא מתאים וראוי לארגון האכיפה הגדול במדינה". 

מפגינים בבלפור (צילום: דוברות המשטרה)

בסוף חודש אוגוסט, התייחס ניצב מוטי כהן לעיכוב במינוי הקבוע, וטען במהלך ישיבת ספ"כ עם מפקדי המחוזות במשטרה, כי הוא צפוי להמשיך בתפקידו עד לקבלת החלטה אחרת. כאמור, הארכת הכהונה של ניצב כהן, הינה טכנית ונעשית באופן אוטומטי כל עוד לא מונה מפכ"ל קבוע, אלא לאור העובדה שהוא נושא בתפקיד כבר כמעט שנתיים, היו מי שסברו כי הוא עתיד לתלות את המדים ולהודיע על פרישתו מהארגון במיוחד לאור ההחלטות האחרונות.

ניצב כהן, שיציבות המשטרה חשובה לו במיוחד לנוכח המשימות המוטלות כעת בפתחה, החליט להעביר אז מסר חד וברור למפקדי המחוזות וביקש בעצם ליישר עימו קו ולהתאחד סביב המטרות תחת השליטה שלו.

ניצב מוטי כהן (צילום: דוברות המשטרה)
ניצב מוטי כהן (צילום: דוברות המשטרה)

"לאור המצב הפוליטי והחלטות שהתקבלו מסתמן כי בתקופה הקרובה לא ימונה מפכ"ל קבוע למשטרה ועל מנת לשמור על היציבות הארגונית וההבנה כי נדרשת המשכיות בתהליכים שמתבצעים בארגון אמשיך להוביל את המשטרה עד להחלטה אחרת" הודיע ניצב כהן בישיבה, שהוסיף: "אני מצפה מכם בתקופה הזאת להיות רגישים, קשובים  ומאוחדים על מנת שביחד נבצע את המשימות המשמעותיות המוטלות על המשטרה בעת הזו".