הגל השני באירופה: מספר מחוזות עניים במדריד צפויים להיכנס לסגר החל מיום שני, כך הוחלט במהלך סוף השבוע על ידי הממשל האזורי. כ-850 אלף איש צפויים להיות מושפעים מהמגבלות החדשות, אך התושבים המתגוררים בשכונות שנפגעו בצורה קשה מטילים ספק ביעילותן. "המגבלות חסרות תועלת לחלוטי, משום שעלינו לנסוע מאזור שיש בו הרבה מקרים, לכזה שיש בו פחות מקרים, וכתוצאה מכך נפיץ את הנגיף", אמר פלי, עובד מדינה בן 48 שמתגורר באחד המחוזות המדוברים".

קורונה - עומס כבד בבתי החולים במדריד. צילום: רויטרס

כאמור, הממשל המקומי במדריד החליט כי בששת המחוזות המדוברים, בהם נרשמה תחלואה גבוהה מאוד, תוגבל החל מיום שני הגישה לפארקים ושטחים ציבוריים, ההתכנסויות יוגבלו לשישה אנשים ומוסדות מסחריים יצטרכו להיסגר עד השעה 22:00. עם זאת, התושבים יוכלו ללכת למקומות העבודה שלהם, גם אם אלו נמצאים מחוץ לאזורים המוגבלים. המנהיגה האזורית, איזבל דיאז איוסו, אמרה כי האזורים נבחרו מכיוון שנרשמו בהם למעלה מאלף חולים ל-100 אלף איש. היא ציינה כי המשטרה תתפרס באזורים המוגבלים כדי לוודא את אכיפת התקנות. 

"אנשים לא יצייתו להנחיות האלה כי לרובם אין אפילו חשבונות בנק. אם המדינה תקנוס אותם - איך הם יקבלו את הכסף?" אמרה לולה בת ה-56 העובדת כמנקה. עם זאת, מרצדס - מורה בת ה-45 - תומכת בהטלת הסגר, אך הסבירה כי העוני מסוכן יותר מהקורונה. "אם שתיים, שלוש או שבע משפחות גרות בדירה קטנה - איך אפשר לשמור על מרחק?", אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס. כאמור, מפרוץ הנגיף, עד ליום שישי, אובחנו בספרד כולה כ-640 אלף חולים, כאשר קרוב ל-4,700 מהם אובחנו ביממה האחרונה. מספר המתים עומד על כמעט 30,500. 

תור לבדיקת קורונה בספרד (צילום: Pablo Blazquez Dominguez/Getty Images)
תור לבדיקת קורונה בספרד (צילום: Pablo Blazquez Dominguez/Getty Images)

במקביל, נרשם זינוק במספר קורבנות הקורונה בצרפת, זאת בעקבות מספר מקרים שלא דווחו בעבר מאחד בבתי החולים הסמוכים לפריז, כך לדברי רשויות הבריאות במדינה. על פי משרד הבריאות הצרפתי, ביממה האחרונה נרשמו 154 מקרי מוות נוספים, נתון שמעלה את מספר המתים הכולל ל-31,249 מפרוץ הנגיף. מדובר בשיא של ארבעה חודשים במספר המתים היומי, ועלייה פי 3 בשבוע האחרון.

בתוך כך, מסתמן כי בריטניה עומדת בפני גל נוסף של הגבלות. יועץ בכיר לשעבר של ממשלת בריטניה בתחום הבריאות, אמר כי ייתכן שיהיה צורך במספר מגבלות ברחבי הממלכה, זאת בשל המשך התפשטות נגיף הקורונה. כאמור, אמש אמר ג'ונסון כי הוא לא רוצה סגר כולל נוסף, אך ייתכן שיהיה צורך בהטלת הגבלות חדשות, זאת מפני שהמדינה עומדת בפני גל שני ו"בלתי נמנע" של קורונה.