מירית הררי, רעייתו של שדרן הרדיו דידי הררי, הלכה הבוקר (ראשון) לעולמה ממלחת הסרטן בגיל 52. הררי זכתה בשנה האחרונה לפרסום בעקבות החשיפה האישית של התמודדותה עם המחלה.

דידי ומירית הררי מכניסים את בתם לחופה (צילום: עידן בקשי)

בית החולים איכילוב, בו אושפזה הררי, פרסם את ההודעה הבאה: "המרכז הרפואי איכילוב ת״א מודיע בצער רב על מותה של מירית הררי לאחר מאבק הירואי במחלת הסרטן. מירית הלכה לעולמה הבוקר, חג ראש השנה, כשהיא מוקפת בבני משפחתה. יהי זכרה ברוך!".

האזינו לתוכנית מיוחדת ב-103FM לזכרה:

מירית ודידי הררי (צילום: 103FM)
מירית ודידי הררי (צילום: 103FM)

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, צייץ בטוויטר: "הלב עם משפחת הררי, דידי והילדות. מירית הייתה השראה לכולנו. החיוך והמאבק שלה במחלה השאירו אחריה מורשת של עוצמה ונחישות. מי יתן ולא תדעו עוד צער".

בפברואר 2019 חשפה הררי בפוסט בפייסבוק את התמודדותה עם המחלה: "היי, שמי מירית הררי, בת 51, נשואה לדידי, אמא לשלוש בנות וסבתא לשני נכדים מהממים. בחודש ספטמבר אובחנתי עם סרטן בלבלב. לפני כחודש, הניתוח המורכב להסרת הגידול הופסק באמצע עם גילוי גרורה בכבד. אני מסרבת לדעת באיזה שלב אני, לא מעוניינת לשמוע אלו תופעות לוואי עוד צפויות להיות, מתעלמת מהסטטיסטיקה ולא, אני ממש לא חיה בהכחשה אלא בהחלט יודעת מה המשמעות של המחלה הזו. ואחרי כל זה, אני רוצה לומר לכל מי שקורא אותי – הסרטן זו המתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיי.

כל החיים שלי חייתי בשביל אחרים. עד לפני עשור גם מקצוע רשמי לא היה לי. הייתי הבת של, אשתו של ואמא של. אשת משפחה למופת אמרו עליי. ואני? לא הכרתי את עצמי. בגיל 21 כבר התחתנתי ומיד אחרי הפכתי לאמא והחיים היו סביב הבית, המשפחה והילדים. חיה בצורה מושלמת חיים של אחרים. בגיל 40 התעוררתי על עצמי והלכתי ללמוד קאוצ'ינג ואז גם גיליתי את עצמי מחדש כמטפלת ויזמית. הייתי קמה כל יום בחמש בבוקר והולכת לישון באחת בלילה. עובדת מסביב לשעון ומתזזת מצאת החמה עד השעות הקטנות של הלילה כדי להספיק את כל מה שלקחתי על עצמי ליישם".

במהלך השנה האחרונה המשיכו בני הזוג לתאר את מאבקה של מירית במחלה בכלי התקשורת השונים. לפני מספר שבועות הספיקה מירית ללוות את בתה בחתונתה.